اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس همایش بین‌المللی ادیان توحیدی:

عدالت در جوهره تمام ادیان الهی جریان دارد

خبرگزاری فارس: رئیس همایش بین‌المللی ادیان توحیدی گفت: معنویت دغدغه مشترک همه ادیان است و عدالت در جوهره تمام ادیان الهی جریان دارد.

عدالت در جوهره تمام ادیان الهی جریان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حبیب‌رضا ارزانی ظهر امروز در همایش بین‌المللی ادیان توحیدی که با موضوع نیایش در ادیان توحیدی برگزار شد، اظهار داشت: بشر همواره به دنبال ارتباطات مافوق بشری است و پیروان ادیان معنویت را در دین جست‌و‌جو می‌کنند و این موضوع ثابت شده حتی افرادی که به دین اعتقاد ندارند نیز به دنبال معنویت هستند.

رئیس همایش بین‌المللی ادیان توحیدی ادامه داد: عدالت‌خواهی نیز از جمله مفاهیمی است که در ذات بشر نهادینه شده اما مشکل از آنجا آغاز می‌شود که هواهای نفسانی مانع اجرای عدالت می‌شود.

وی به مفهوم عدالت اشاره کرد و بیان داشت: همه ادیان معتقدند عدالت به معنای تساوی نیست بلکه به مفهوم این است که به هر کس آنچه لیاقت آن را دارد اعطا شود و هر چیزی در جای خود قرار گیرد و این عین عدالت است که در فطرت آدمی نهادینه شده است.

ارزانی تصریح کرد: اگر با در نظر گرفتن قانون الهی که ادیان آن را تبیین می‌کنند احکام و قوانین وضع شود هر کس به حق خود مطابق ظرفیت و شرافت خود دست می‌یابد.

وی با اشاره به جنبش وال‌استریت تاکید کرد: با توجه به قیام‌های صورت گرفته در تمام دنیا یک بار دیگر به این نتیجه می‌رسیم که ذات بشر به دنبال عدالت‌خواهی است اما باید دقت کنیم که بالاتر از عدالت صرف حاکمیت دینی مطرح می‌شود زیرا عدالت در کنار حکومت اسلامی می‌تواند تحقق یابد.

رئیس همایش بین‌المللی ادیان توحیدی با اشاره به اینکه در کتاب تمام ادیان ارتباط معنوی موج می‌زند، بیان داشت: اگر مزامیر داوود، گات‌های زرتشت، اناجیل اربعه، نامه‌های پولس رسول، قرآن کریم و کتاب‌های دین اسلام را بررسی کنیم در تمام آنها بخش‌هایی به دعا و نیایش اختصاص یافته است.

وی افزود: جوهره اصلی دین ارتباط با خداست و نیایش و دعا به عنوان این رابط در بطن دین قرار دارد و در واقع روح آن را تشکیل می‌دهد.

ارزانی در ادامه بیان داشت: دین روشی است برای زندگی خوب در دنیا که این زندگی خوب در نهایت می‌تواند به سعادت آخرت منجر شود.

وی به بیان نقش دعا در معنویت پرداخت و گفت: دعا بیشتر از تمام داروها و تجهیزات پزشکی در درمان بیماری‌ها موثر بوده است و هر جا این بخش از پازل درمانی وجود نداشته درمان روند ناقصی داشته است.

وی ادامه داد: بشر معاصر هر قدر ارتباط با خدا را در وجود خود تقویت کند رشد بیشتری می‌کند و به همین نسبت هر چه روح عدالت در حوزه اجتماعی بیشتر دمیده شود جامعه پیشرفت بیشتری کرده و سریع‌تر به اهداف خود می‌رسد.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول