اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کلیمیان ایران:

پیروزی انقلاب گشایشی در کار تمام ستم‌دیدگان بود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن کلیمیان ایران گفت: ما روز پیروزی انقلاب اسلامی را روز گئولا به معنای فرج می‌نامیم چرا که گشایشی بود که از جانب خدا در کار ستم‌دیدگان نازل شد و امام خمینی(ره) رهبری فرزانه بود که این رسالت رهایی‌بخش را برعهده گرفت.

پیروزی انقلاب گشایشی در کار تمام ستم‌دیدگان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ماشاء‌الله گلستانی‌نژاد امروز در ادامه همایش بین‌المللی ادیان توحیدی اظهار داشت: ما پیروان ادیان الهی ایران را وطن واقعی خود می‌دانیم و همواره در این خاک پاک زندگی کرده و خود را زیر سایه اسلام و رسول خدا(ص) می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه نماز بر یهودیان واجب است، تصریح کرد: در کتاب تلمود که یکی از کتاب‌های مقدس یهودیان و مجموعه‌ای از قوانین موسی کلیم‌الله است آمده که یک یهودی پیش از اینکه نماز صبح بگذارد حق کاری به جز تنظیف خود را ندارد.

گلستانی‌نژاد افزود: یکی از نمازهای یهودیان نماز صبحگاهی است چرا که در تورات آمده است حضرت ابراهیم هر روز صبح برای نماز صبحگاه به پا می‌خاست و یهودیان نیز با اقتدا به حضرت ابراهیم هر روز نماز صبح را به جا می‌آورند.

وی با بیان اینکه نماز ظهر یهودیان منسوب به حضرت اسحاق و نماز عشا نیز منتسب به حضرت یعقوب است، تاکید کرد: این نمازها پیش‌کشی به درگاه خداست چرا که در سفر پیدایش در این باره آمده است که نماز گفت‌و‌گو، هم‌راز و هم‌نیاز شدن با خدای تعالی است.

رئیس انجمن کلیمیان ایران اضافه کرد: نماز به معنای اطاعت از خداوند متعال هم‌ام با صدیقین است و حضرت موسی کلیم‌الله در نماز خود در کتاب زبور به آفرینش انسان اشاره و می‌فرماید خدایا تو تمام جهان را آفریدی و انسان را در کره زمین خلق کردی که به این موضوع در قرآن کریم و انجیل نیز اشاره شده است.

وی با بیان اینکه در زبان یهود موسی مطابق کلمه موشه است، بیان داشت: موسی در طول زندگی نام‌های زیادی داشت اما خدا نامی که آسیه برگزیده بود، برای وی انتخاب کرد، زمانی که آسیه صندوق حامل موسی را بر روی آب دید دستش به او نمی‌رسید اما به معجزه الهی دست وی به خودی خود تا گهواره موسی بر آب کشیده شد و توانست موسی را از آب بگیرد به همین دلیل وی را موشه به معنای از آب گرفته شده نامید.

وی در ادامه بیان داشت: این آیه تورات از طرفی نشان می‌دهد اگر انسان قدم برداشتن برای کار خیر را آغاز کند بقیه راه به دست  خداست و از سویی نشانه آن است که خدا می‌خواست موسی را به عنوان منجی مردم آن زمان برانگیزد همان‌گونه که با دست لطف خویش در زمانه ما نیز خمینی کبیر را به نجات ستم‌دیدگان ایران و بلکه جهان برانگیخت.

رئیس انجمن کلیمیان ایران تصریح کرد: هم‌چنین در کتاب خروج آمده است ای انسان در هر کجا باشی کافی است نام مرا بخوانی تا بلافاصله تو را نجات دهم همان‌طور که با اشک چشم هاجر مادر اسماعیل چشمه زمزم در بیابانی بدون آب و علف آفریده شد.

وی ادامه داد: داوود با اینکه پیامبری ثروتمند بود خود را در پیشگاه خدا فقیر می‌داند و در نمازش خطاب به خدا می‌گوید خدایا به من گوش فرا بده چرا که من فقیرم اما تو خیرخواه من هستی و یهودیان نیز این دعا را در نماز صبحگاهی خود می‌خوانند.

گلستانی‌نژاد با بیان اینکه آنکه خدا را می‌خواند یعنی خود را بنده خدا می‌داند، تاکید کرد: کتاب‌های مقدس تمام ادیان توحیدی تکیه ویژه‌ای به نماز دارند و همان‌طور که تمام جانداران زمین نیز به زبان خود نماز می‌خوانند نماز بر تمام انسان‌ها واجب است و البته این نماز واجب باید از صحیفه قلب برآید زیرا نشانه انس با خداست. 

وی به نقش ادیان در گسترش عدالت اشاره و تصریح کرد: در آیات کتاب مقدس آمده است ای بشر اگر زندگی خوب، بدون دردسر و غم می‌خواهی با احسان، صلح و صفا با هم‌نوعان خود برخورد کن و عدالت و صلح را به هم هدیه بده، در آن صورت است که حقیقت از زمین برمی‌خیزد.

رئیس انجمن کلیمیان ایران اضافه کرد: بنابراین خدا همواره منتظر انسان است به این معنا که آغاز هر اقدامی باید از بشریت باشد تا امداد الهی نیز در ادامه فرا برسد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول