اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

تعداد مفسران قرآن باید افزایش یابد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر افزایش تعداد مفسران قرآن در کشور تاکید کرد.

تعداد مفسران قرآن باید افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محسن قرائتی شب گذشته در مراسم تجلیل از مفسران قرآن کریم و ناصحین نهج‌البلاغه در شهرستان ساری اظهار داشت: موضوع تدبر در قرآن واجب است و همه ما باید از مقدار تدبری که در قرآن نکردیم از خدا عذرخواهی کنیم.

وی تصریح کرد: کتاب‌های علمی ممکن است در هر صفحه یک نکته داشته باشند ولی هر آیه و کلمه قرآن دارای نکته‌های آموزنده زیادی است.

مفسر برجسته قرآن کریم در ادامه با اشاره به پیروزی انقلاب طی 33 سال یادآور شد: تعداد مفسران قرآن کریم در کشور باید افزایش پیدا کند و تعداد جلسات تفسیر قرآن باید به تعداد جلسات عزاداری برسد و در کنار عزاداری‌ها و مناسبت‌های مذهبی از مفسران قرآن نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید با قرآن نفس بکشیم، گفت: محافل انس شبی با قرآن کافی نیست و باید تلاش کنیم تا همه کردار و رفتار ما با قرآن عجین باشد و همچنین در مباحث اخلاقی و مثل‌های تاریخی از قرآن بهره‌برداری کنیم.

قرائتی در ادامه تاکید کرد: طلبه‌های ما برای بیان مقالات خود از آیه‌های قرآنی استفاده ببرند و همچنین در تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی تنها با بهره‌گیری از قرآن به بهترین نتایج دسترسی پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به نخستین جلسه تجلیل از مفسران قرآن در مازندران گفت: نخستین مراسم تجلیل از مفسران قرآن بعد از 33 از انقلاب اسلامی ایران بسیار دیر است و باید تلاش کنیم که جلسات تفسیر قرآن به صورت مداوم و با رعایت همه نکات اخلاقی به صورت مستمر برگزار شود.

رئیس ستاد اقامه کشور در ادامه با اعلام اینکه برای تجمعات و اعتراضات نسبت به دشمنان نیز آیه برای مسلمانان فرستاد، گفت: شرکت در انتخابات و حضور گسترده مردم در انتخابات نوعی عمل صالح است زیرا با حضور پرشکوه مردم در انتخابات دشمن از این کار مردم هراسان می‌شود و هر کاری را که کافران را عصبانی کند در نزد خداوند عمل صالح محسوب می‌شود.

وی در پاسخ کسانی که دین را جدا از سیاست می‌دانند، تاکید کرد: در قرآن بیش از 500 آیه درباره سیاست مطرح شده است.

مفسر برجسته قرآن در پایان گفت: حل همه معضلات اجتماعی در قرآن وجود دارد و تنها با تدبر در قرآن همه مشکلات بشری قابل حل ‌و فصل است.

انتهای‌پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول