اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان:

سیاست کلان نظام به سمت ارتباطات بین ادیانی پیش می‌رود

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب ارتباط بیشتر بین ادیان تاکید دارند و سیاست‌های کلان نظام نیز به سمت ارتباطات بین ادیانی پیش می‌رود.

سیاست کلان نظام به سمت ارتباطات بین ادیانی پیش می‌رود
حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: به منظور ارتباط بیشتر بین ادیان الهی سال گذشته دبیرخانه دائمی همایش ادیان توحیدی در اصفهان تشکیل و آغاز به فعالیت کرد.
وی درباره تعداد مقالات ارائه شده در همایش ادیان توحیدی گفت: با توجه به اینکه امسال فراخوان مقاله برای همایش بین‌المللی ادیان توحیدی محدود بود تاکنون شش مقاله از ادیان زرتشتی، کلیمی و ارامنه و 15 مقاله از اندیشمندان مسلمانان به دبیرخانه جشنواره رسیده است، اما در سال آینده فراخوان مقاله به صورت عمومی انجام می‌شود.
رئیس دبیرخانه ادیان توحیدی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره تداوم ارتباط ادیان الهی در طول سال گفت: گرچه نمایندگان ادیان مختلف در دبیرخانه همایش عضو هستند، اما جلسات رسمی نمایندگان ادیان بر مبنای اساسنامه‌ تدوین شده به صورت متناوب و به ضرورت تشکیل شده و منظم نیست.
وی افزود: از سال آینده قصد داریم هر ماه حداقل یک نشست علمی با موضوع‌های از پیش تعیین شده برگزار کنیم تا نمایندگان ادیان در آن به ارائه مقاله پرداخته و به هم‌اندیشی بپردازند.
ارزانی با بیان اینکه امسال برگزاری چهار نشست فصلی با حضور نمایندگان ادیان در اصفهان برنامه‌ریزی شده بود، تصریح کرد: این نشست‌ها به دلایل مختلف مانند کمبود بودجه و استراتژی‌های کلان نظام انجام نشد، اما از امسال امیدواریم تعاملات به گونه‌ای پیش رود که حداقل دو ماه یک‌ بار این نشست‌ها برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه ارتباطات بین ادیانی از گذشته در ایران و به ویژه شهر اصفهان وجود داشته تاکید کرد: لازم است این ارتباط‌ها حفظ شده و به شکل منسجم‌تری ادامه‌ یابد زیرا به بهبود وضعیت ایران در جهان کمک می‌کند.
رئیس دبیرخانه ادیان توحیدی به بیان اینکه پروژه کلان ارتباط با خدا در ادیان توحیدی در اصفهان در حال انجام است گفت: در ذیل این موضوع شش حوزه تعریف شده و کلیمیان و ارامنه اصفهان در این پروژه علمی با مسلمانان همکاری دارند.
وی استقبال ادیان توحیدی از ارتباط بیشتر ادیان توحیدی را بسیار خوب دانسته و تاکید کرد: سال 89 در همایش ملی ادیان توحیدی  اقلیت‌های مذهبی از هفت شهر ایران حضور داشتند و با وجود محدودیت مکانی تقاضای افزایش ظرفیت تعداد افراد شرکت‌کننده در همایش را داشتند.
ارزانی درباره دلیل عدم دعوت از نمایندگان ادیان اروپایی گفت: با توجه به اینکه حکم این دبیرخانه از طرف استاندار ابلاغ شده و برگزاری همایش گر چه به صورت بین‌المللی اما با فراخوان محدود بوده است.
وی اضافه کرد: در تهران مرکز گفت‌وگوی تمدن‌ها و مرکز گفت‌و‌گو ادیان در زمینه ادیان توحیدی به صورت بین‌المللی و در سطح وسیع‌تری کار می‌کنند که دبیرخانه ادیان توحیدی اصفهان با آنها در تعامل است.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول