اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان اعلام کرد

صنایع تبدیلی در کوهبنان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: کوهبنان از لحاظ زغال سنگ غنی‌ترین معادن استان کرمان را دارد که در این راستا به دنبال راه‌اندازی صنایع تبدیلی هستیم.

صنایع تبدیلی در کوهبنان راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیر‌کل ثبت و حفظ آثار طبیعی و معنوی سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: کوهبنان دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ویژه‌ای در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی است که در این راستا تولید زعفران‌، زرشک و گل‌محمدی از رونق خاصی برخوردار است. 

وی بیان داشت: بیش از 70 هکتار از زمینه‌های شهرستان زیر کشت زعفران رفته و با وجود داشتن بهترین داروهای گیاهی و گل‌محمدی پیگیر راه‌اندازی صنایع بسته‌بندی و عرقیجات در شهرستان هستیم.

متقی خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر کوهبنان به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید کبک‌، بلدرچین‌، بوقلمون و مرغ گوشتی در استان است و همچنین از لحاظ معدن زغال سنگ غنی‌ترین معادن استان در این شهرستان واقع شده که در این راستا به دنبال راه‌اندازی صنایع تبدیلی تبدیلی هستیم.

وی بیان داشت: آب و هوای مساعد و سرد سیری‌، حیاط وحش بی‌نظیر قروق شده کوهبنان را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی بدل کرده است. 

وی خاطر‌نشان کرد: کوهبنان یکی از شهرستان‌های تاریخی و فرهنگی کشور است که برای غنای فرهنگی‌، فراوانی مشاهیر و عرفای مشهور به بام فرهنگی استان نام گرفته و دارای آثار و ابنیه تاریخی فراوان همه ساله پذیرای بیش از هزاران مسافر و گردشگر خارجی و داخلی از اقصی نقاط کشور است.

متقی از مدیر‌کل ثبت آثار کشور درخواست کرد تا نسبت به ثبت آثار تاریخی و گردشگری شهرستان کوهبنان اقدام شود.

فرماندار کوهبنان گفت: در حال حاضر تمام اولویت کاری خود را معطوف داشته‌ایم تا نسبت به زیبا‌سازی و گسترش فضاهای تفریحی مجتمع توریستی عرفا اقدام کنیم که به جاست نسبت به ثبت زنجیره‌ای این مجتمع در نخستین فرصت اقدام شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول