اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتخاری دیگر برای تئاتر اردبیل

راهیابی نمایشنامه‌نویس اردبیلی به جشنواره تئاتر فجر

خبرگزاری فارس: نمایشنامه‌نویس اردبیلی در سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور می‌یابد.

راهیابی نمایشنامه‌نویس اردبیلی به جشنواره تئاتر فجر
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نمایش " ماه مهر از سال 60" نوشته محمد باقر نباتی‌مقدم در سی و ‌امین جشنواره بین‌المللی  تئاتر فجر به ‌صحنه می‌رود.

این نمایش که توسط گروه تئاتر تلنگر تهران و به کارگردانی علی برجی آماده شده است در بخش مهمان سی و ‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.

این نمایش آذر ماه امسال در سیزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت اجرا شده و رتبه‌های برتر بخش‌های مختلف جشنواره را کسب کرده بود که در مراسم اختتامیه این جشنواره محمد باقر نباتی‌مقدم توانست رتبه برتر نمایشنامه‌نویسی را کسب کند.

این نمایش با چهار عنوان برتر و برگزیده در بخش‌های بازیگری زن و مرد، کارگردانی و طراحی صحنه، به عنوان یکی از کارهای معرفی شده به جشنواره فجر مطرح شده بود که در ارزیابی هیئت انتخاب سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر توانست جواز حضور در این رقابت مهم تئاتر کشور را به دست آورد.

" ماه مهر از سال 60 " روایت روزهای حصر آبادان در دوران دفاع مقدس را از نگاه چند ارمنی ساکن در کلیسای آبادان روایت می‌کند به گونه‌ای که این نمایشنامه در استان‌های خراسان جنوبی و گرگان نیز در قالب فجر استانی به روی صحنه خواهد رفت.

محمدباقر نباتی‌مقدم سال‌هاست که در حوزه نمایشنامه‌نویسی با تبحر و مهارت خاص اقدام به تولید نمایشنامه‌های برگزیده استان و حتی کشوری می‌کند.

از این نمایشنامه‌نویس " کلاغ در قفس " به کارگردانی توحید معصومی در جشنواره تئاتر ایثار و جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی اجرا خواهد شد.

" کلاغ در قفس " روایتی از بمباران شهر اردبیل توسط عراقی‌ها است.

انتهای پیام/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول