اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان تأکید کرد

لزوم ایجاد اتاق فکر ویژه دهه فجر

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان بر لزوم ایجاد اتاق فکر ویژه بزرگداشت دهه دفجر تأکید کرد و گفت: برنامه‌ها و جشن‌های این دهه نباید مقطعی باشد.

لزوم ایجاد اتاق فکر ویژه دهه فجر

حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و سالگرد ورود امام(ره) به کشور اظهار کرد: مراکز فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و چنین مجموعه‌هایی در ایام دهه فجر در راستای برپایی جشن‌های این مهم، فعال می‌شوند و روال بر این بوده که از نیروهای جوان نیز در ارتباط با بزرگداشت این دهه استفاده شود.

وی ضمن قدردانی از زحمات اعضای ستاد بزرگداشت دهه فجر، تصریح کرد: امر مهمی که باید مورد توجه مسئولان دهه فجر قرار گیرد این است که باید جشن‌های این دهه را بیشتر صبغه مردمی دهیم و ستاد بزرگداشت این دهه نیز باید از ماه‌های قبل فعال شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد: به نظر می‌رسد در راستای گرامیداشت عمیق ایام‌الله فجر باید اتاق فکر مشخصی ایجاد شود و از مجموعه‌های مختلف و انسان‌های فکور، اندیشمند، اساتید دانشگاه و حوزه علمیه و جوانان در آن استفاده شود.

وی ادامه داد: در اتاق فکر مورد نظر باید از مجموعه‌های فرهنگی چون آموزش و پرورش، مدیران فرهنگی و کسانی که صاحب فکر هستند در زمینه مسائل فرهنگی این دهه در طول سال برنامه‌ریزی کنند، نه اینکه برنامه‌ریزی‌های دهه فجر مقطعی باشد و چند روز به دهه فجر مانده، ستاد دهه فجر شکل بگیرد.

رضوی‌راد متذکر شد: اتاق فکر ستاد دهه فجر باید در طول سال فعال باشد و ضرورت‌هایی که در این راستا مهم است را مورد توجه قرار دهد تا بر این اساس صاحب‌نظران همفکری و هم‌اندیشی کنند و به اجماع برسند چرا که چنین مجموعه‌ای یقیناً تأثیرات ماندگاری خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم استفاده از جوانان در برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های دهه فجر، ابراز کرد: امام با تکیه بر اراده جمعی و مردم، جوانان را پای کار آوردند و در واقع یکی از هنرهای بزرگ حضرت امام(ره) علاوه بر تکیه بر معنویت استفاده و ارج نهادن به جوانان بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: بعد از گذشت سی‌ و چند سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، جوان‌ها توانسته‌اند کارهای بزرگی در عرصه‌های مختلف انجام دهند و اعتماد امام خمینی را به حق، پاسخگو باشند.

وی با اشاره به توطئه‌های صورت گرفته علیه انقلاب اسلامی ایران، گفت: خنثی شدن همه این توطئه‌ها به برکت حضور و در صحنه بودن نیروی جوان و علاقمند به سرنوشت کشور است که در دفاع مقدس، عرصه سازندگی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به منصه ظهور رسیده است.

رضوی‌راد متذکر شد: جوانان خلاق و متدین ما در حال حاضر نیز در بحث علمی نیروهای جوان می‌درخشند که بر این اساس دشمن در مقابل این اراده مستأصل و عاجز شده و اینکه شخصیت‌های علمی ما را ترور می‌کند نهایت عجزش را نشان می‌دهد.

وی گفت: دشمن و استکبار جهانی همه راه‌ها را رفت که رشد علمی و پیشرفت جوانان ما را متوقف کند اما زمانی که در این هدف ناکام شد به ترور فیزیکی روی آورد در حالی که نفهمیده با شهادت اینگونه جوانان و دانشمندان هسته‌ای و علمی، هزاران جوان دیگر در این مسیر گام می‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان تأکید کرد: ستاد دهه فجر باید مردم و جوانان را به صورت عملی و نه شعاری، در مراسم‌ها و جشن‌های این دهه دخیل کنند چرا که اگر به این جوانان فرصت داده شود به حدی علاقمند به کشور و نظام هستند که خوب می‌درخشند و شورآفرینی می‌کنند.

وی اذعان کرد: برای مردمی کردن جشن‌های دهه فجر راه‌های فراوانی وجود دارد که از جمله آن فعال کردن گروه‌های مردمی، مذهبی و استفاده از جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان دبیرستانی است چرا که در دبیرستان نباید انتظار داشته باشیم فقط مسئول پرورشی کارها را انجام دهد بلکه باید از توان این دانش‌آموزان استفاده شود.

رضوی‌راد گفت: شرایط حساسی در جهان حاکم شده و با توجه به نشر بیداری اسلامی باید توجه بیشتری به حفظ ارزش‌های انقلاب داشته باشیم که در این زمینه مقام معظم رهبری به درستی و روشنی کامل به همگان جهت‌ می‌دهند چرا که رهبری در مباحثش به مسئولان می‌فهمانند که نیروی جوان کارساز است و باید از نیروی جوان استفاده کنید.

وی با اشاره به دیدارهای مختلف مقام معظم رهبری با دانشجویان و دانشگاهیان ابراز کرد: چنین دیدارهایی در واقع خط مشی دادن به جامعه است که باید همه مباحث و موارد آن مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس نهم نیز با بیان اینکه انتخابات نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: مجلس جایگاه بسیار مهمی در ایران اسلامی دارد چرا که همه کارها در مجلس رقم می‌خورد و قوانین آنجا وضع می‌شود لذا باید تلاش کنیم با حضور حداکثری در این انتخابات بار دیگر، دشمن نابود شود.

وی متذکر شد: حضور حداکثری مردم در انتخابات، پشتوانه محکمی برای مجلس خواهد بود و اگر مردم عمیقاً و به طور حداکثری حضور یابند و این انتخابات نیز مانند گذشته با استقبال مردمی مواجه شود، دشمن قطع امید می‌کند.

رضوی‌راد با بیان اینکه همه کسانی که در مجلس وارد می‌شوند محترم هستند، تصریح کرد: شورای نگهبان حداقل‌های ورود کسی که شایستگی حضور در مجلس را دارد، در نظر می‌گیرد اما مردم ما به دلیل اینکه کار مجلس کار حساسی است باید دقت نظر داشته باشند و معیارهای حداکثری را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه امام راحل تأکید داشتند که باید افرادی مثل مدرس انتخاب شوند، ابراز کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام خمینی باید بر اساس آموزه‌های دینی و اعتقادی و پایبندی به نظام نمایندگان مجلس را انتخاب کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) عنوان کرد: دشمن درصدد است ضعف‌ها را گسترده نشان دهد در حالی که ضعف‌های مدیریتی کم و بیش در همه مجموعه‌ها وجود دارد و ما باید افق روشن جمهوری اسلامی که باعث امید در دل مردم و محرومان و کشورهای اسلامی شده را مورد توجه قرار دهیم تا به اتحاد جامعه خدشه‌ای وارد نشود.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: اتحاد جامعه حول محور رهبری و ولایت فقیه جزو مسائل مهمی است که همواره مورد توجه مردم است و بر اساس آن مردم انتخاب خوبی را رقم خواهند زد.

انتهای پیام/و۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول