اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

بیداری اسلامی بوی ظهور را به مشام می‌رساند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: بیداری اسلامی که در جهان به وقوع پیوسته، بوی ظهور امام زمان (عج) را به مشام ما می‌رساند.

بیداری اسلامی بوی ظهور را به مشام می‌رساند
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در آیین جشن آغاز امامت امام زمان (عج) در رفسنجان با اشاره به برپایی مجلس‌های جشن برای به امامت رسیدن آن حضرت اظهار داشت: تنها مجلس جشن برای این مراسم کافی نیست.

وی افزود: باید منتظران واقعی ایشان باشیم و در هر مجلسی برداشتن یک گام برای تعجیل در ظهورش مؤثر است و امام زمان (عج) که قائم یاران قیام‌کننده‌ای می‌خواهد نه اینکه بنشینیم و فقط شعر آمدنش را زمزمه کنیم.

استاد حوزه علمیه قم آیه 86 سوره هود را بیانگر اسباب برای هر چیزی دانست و تصریح کرد: برای هر چیزی خداوند سبب گذاشته است و امامت و ولایت اسباب آرامش‌، امنیت، موفقیت و حمایت است.

ماندگاری، 33 سال نظام جمهوری اسلامی را دوران ترقی و پیشرفت در زمینه‌های علمی خواند و بیان داشت: حکومت ستمشاهی با آن مدت طولانی که رضاشاه و پسرش بر مردم حکومت می‌کرد، تنها 800 اختراع به ثبت رسید و این در حالی است که در مدت 33 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، بیش از 30 هزار انواع اختراع‌ها به ثبت رسیده و جمهوری اسلامی ایران الگوی تمام‌ ملت‌های مسلمان به شمار می‌رود و در زمینه‌های علمی و فناوری پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه ایران در دوران 33 سال که از انقلابش می‌گذرد، مورد تهاجم‌های زیادی اعم از سیاسی، نظامی و فرهنگی قرار گرفته، ابراز داشت: با این وجود جمهوری اسلامی همچنان سر پا و مقاوم ایستاده و رشد آن متوقف نشده، زیرا در سایه ولایت‌فقیه است و باید روز به روز بر حامیان ولایت افزوده شود.

ماندگاری خاطر‌نشان کرد: امروز چشم تمام مسلمانان جهان و مظلومان عالم به نور رهبر و ولی‌فقیه ما دوخته شده است و آنها ایران را خانه امن خود می‌دانند.

وی از ویژگی‌های یاران واقعی امام زمان (عج) از سه بعدی که در وجود انسان‌ها است یاد کرد و گفت: قلب، فکر و اعضا و جوارح هر کس می‌تواند بر این باشد که از یاران امام زمان (عج) است، اما از بین این ابعاد فکر ما بیشتر از هرچیز باید تابع ایشان باشد.

ماندگاری با تأکید بر پرهیز از ریا و به یاد خدا بودن بیان داشت: روزگاری با دستان خالی، اما یاد و فکر خدا توانستیم بر دشمن پیروز شویم و این پیروزی‌ها را باید قدر دانست، زیرا خون‌های زیادی ریخته شد تا این امنیت و آرامش به دست آید.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول