اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی سمنان خبر داد

تعطیلی کشتارگاه‏های سنتی سمنان/ مقدمات احداث کشتارگاه جدید فراهم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از تعطیلی کشتارگاه‏های سنتی سمنان و فراهم شدن مقدمات احداث کشتارگاه جدید در این استان خبر داد.

تعطیلی کشتارگاه‏های سنتی سمنان/ مقدمات احداث کشتارگاه جدید فراهم است
رضا عامری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان در این زمینه اظهار کرد: یکی از سیاست‏هایی که دنبال می‏شود و تا به حال موفق بوده، تعطیلی کشتارگاه‏های سنتی است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این کشتارگاه‏ها می‏توانند به عنوان مخزن پخش و اشاعه بیماری در دام‏ها مطرح باشند و گوشت ناسالمی را به دست مردم برسانند، با سیاست‏هایی که در سال گذشته و امسال اجرا کردیم، بیش از چهار کشتارگاه سنتی در استان سمنان تعطیل شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: امیدواریم با حمایت مسئولان سیاسی استان سمنان بتوانیم دو کشتارگاه باقی‌مانده را نیز تعطیل کنیم و عمل کشتار را در کشتارگاه‏هایی که دارای استانداردهای بهتری هستند، انجام دهیم.
عامری اضافه کرد: در خصوص کشتارگاه دام شهرستان سمنان هم یک‏ سری اقدامات نظیر به‌سازی و بازسازی انجام شده است؛ چرا که شهرستان سمنان از نظر کشتارگاه در قدیم از وضع خوبی برخوردار نبود.
وی عنوان کرد: احداث کشتارگاه صنعتی معمولا توجیه اقتصادی خیلی قوی ندارد و با توجه به جمعیت اندک استان سمنان و میزان پایین کشتار، سرمایه‏گذاران چندان رغبتی در بخش دام به این قبیل فعالیت‏ها ندارند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اضافه کرد: به ناگزیر قسمتی از کشتارگاه‏های سنتی را توانستیم رفع نقص و مشکلات بهداشتی را در آنها برطرف کنیم تا حداقل استانداردهای بهداشتی در این کشتارگاه‏ها رعایت شود و بتوانیم گوشتی که مورد درخواست مردم است، را به بازار ارائه بدهیم.
عامری ادامه داد: در همین راستا در سال گذشته بازدیدی را به اتفاق یک تیم از کشتارگاه سمنان داشتیم که خوشبختانه در همین چند ماه گذشته بخش سیستم تصفیه فاضلاب این مرکز در حال بازسازی و بهسازی است.
وی گفت: کارهایی در این حوزه انجام شده و در مجموع خود کشتارگاه هم اقدامات خوبی را در زمینه به‌سازی انجام داده است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان عنوان کرد: امیدواریم با حمایت همه‌جانبه مسئولان استان سمنان بتوانیم در بخش کشتارگاه دام هم موفقیت‏هایی داشته باشیم.
عامری خاطرنشان کرد: مقدمات کار برای احداث کشتارگاه جدید در شهرستان سمنان فراهم و پروانه تاسیس برای احداث کشتارگاه صنعتی در شهرستان سمنان صادر شده است.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول