اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت خزر در گفت‌وگو با فارس خبر داد

برآورد هزینه 10 میلیارد دلاری تا مرحله تولید کامل نفت در حوزه خزر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت خزر با بیان اینکه منابع قابل توجه بودجه برای بهره‌برداری از منابع نفت و گاز خزر لازم است، گفت: اگر این پروژه را به مرحله کامل برسانیم به 10 سال زمان و حدود 10 میلیارد دلار اعتبار احتیاج است.

برآورد هزینه 10 میلیارد دلاری تا مرحله تولید کامل نفت در حوزه خزر
علی اصولی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بهشهر درباره برنامه‌های توسعه‌ای شرکت نفت خزر برای دستیابی نهایی به ذخایر نفت خزر بیان داشت: تکمیل عملیات حفاری و برنامه‌ریزی برای سال 91 که چگونه مراحل بهره‌برداری را داشته باشیم از برنامه‌های این شرکت در ادامه عملیات اکتشاف میدان نفتی سردار جنگل است.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف شرکت منابع قابل توجه بودجه لازم است، امکانات لجستیک و پشتیبانی به همراه زمان مناسب نیاز داریم و اگر آن را به مرحله تولید کامل برسانیم به یک زمان 10 ساله و حدود 10 میلیارد دلار احتیاج است.

مدیر عامل شرکت نفت خزر وجود منابع انسانی با ضریب هوشی و سطح سواد و تحصیلات بالا همچنین بهره‌گیری از توانمندی‌های خاص و از طرفی استفاده از تجارب خوب 10 سال گذشته در زمینه سازه‌های ساحلی و فرا ساحلی و شرایط آب و هوایی مناسب برای کارهای صنعتی، سرمایه‌گذاری و نفت را در شمال کشور از مزیت‌های خوب فعالیت در حوزه‌های نفتی برشمرد که برای ادامه به تثبیت، جمع‌آوری، جمع‌بندی و تداوم این تجارب نیاز است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در دریای مازندران هم با مخاطرات دریایی روبرو هستیم، اما به نسبت خوزستان و بوشهر از شرایط بهتری برخوردار است و در ساحل دریا طبیعت خوب و زیبا را داریم.

اصولی با بیان اینکه توانمندی‌های ما در سطح کشور یک نقطه مزیت آفرین است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از 120 نفری که در حوزه عملیات نفتی خزر فعالیت می‌کنند 55 درصد آنها بومی و 45 درصد هم نیروهایی هستند که از تجارب 30 سال آنها در مناطق نفت خیز جنوب، فلات قاره و دریای خزر استفاده می‌کنیم و اینها نقطه مثبت، شوق‌انگیز و روشن برای ما است.

مدیرعامل نفت خزر اذعان داشت: ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه نفت خزر پایین آمده و سرمایه‌گذران مجموعه‌ها، نهادها و کسانی که درصدد سرمایه‌گذاری هستند با اطمینان بیشتری می‌توانند کار خود را انجام دهند، نتیجه خوبی هم بگیرند و در توسعه صنعتی شمال کشور، ایجاد ارزش افزوده، تولید اشتغال، آبادانی صنعتی و توسعه صنعتی کشور نقش داشته باشند.

وی در پایان از مسئولان استان مازندران خواست تا بسته‌های تشویقی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول