اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ارزش ۶۰ میلیارد ریال

14 پروژه آبفا در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از افتتاح ۱۴ پروژه آبفا در این استان به ارزش ۶۰ میلیارد ریال طی دهه فجر خبر داد.

14 پروژه آبفا در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، سید ابراهیم علوی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۲۰ درصد جمعیت شهری استان از خدمات جدید آب و فاضلاب شهری و یا ارتقاء خدمات قبلی برخودار می‌شوند.

وی افزود: با افتتاح این پروژه‌ها ۸۳ هزار نفر از شهروندان استان خراسان شمالی از خدمات جدید آب و فاضلاب و یا ارتقاء خدمات قبلی که با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و منابع داخلی سرمایه گذاری شده است؛ برخودار خواهند شد.

علوی تصریح کرد: آبرسانی مساکن مهر گلستان شهر بجنورد و مساکن مهر جاجرم با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در دو شهر بجنورد و اسفراین با نصب بیش از دو هزار و ۱۰۰ فقره انشعاب فاضلاب و با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از مهم‌ترین پروژه‌هایی هستند که در دهه فجر به افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی اظهار داشت: اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی چهار شهر بجنورد، اسفراین، فاروج و قاضی و پیش قلعه، بازسازی تاسیسات آبرسانی شهر شیروان، تجهیز و حصار کشی چاه شماره ۹ در فاروج و تجهیز و حصار کشی چاه شهر پیش قلعه، آبرسانی به شهر راز و تجهیز آزمایشگاه شهر جاجرم از دیگر پروژه‌هایی هستند که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در ادامه از چاپ کتاب کربن فعال و نقش آن در تصفیه آب و فاضلاب توسط این شرکت خبر داد.

وی گفت: این شرکت سعی داشته تا با تاسی بر فرامین دینی و در راستای کاربردی سازی علوم و ایجاد فناوری گامی هرچند کوچک در مسیر پاسخگویی به نیاز‌ها و مشکلات صنعت آب و فاضلاب بردارد و با حمایت از پژوهشگران و تولید کنندگان دانش بومی ضمن افزایش کارایی خود زمینه نشر تجربیات و پژوهش‌ها را فراهم سازد تا با این کار عزم عمومی همه کار‌شناسان خدوم صنعت آب و فاضلاب از انجام حرکات بدون پشتوانه عملی کاسته شود.

امید عباسپور از پرسنل شرکت آب و فاضلاب و نویسنده این کتاب نیز در مورد این کتاب گفت: استفاده از کربن فعال یکی از مراحل تصفیه آب و فاضلاب به جهت حذف بو و طعم از آب است، لذا بر آن شدیم تا به صورت تخصصی و کاملا ویژه در مورد نقش کربن فعال در تصفیه آب و فاضلاب بپردازیم.

وی اظهار داشت: این کتاب یکی از تخصصی‌ترین کتاب‌های مرتبط با تصفیه آب و فاضلاب با نقش محوری کربن فعال است.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول