اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه قرآن و عترت آموزش و پرورش همدان تأکید کرد

لزوم مستمر بودن پیوند روحانیت با دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: رئیس گروه قرآن و عترت آموزش و پرورش همدان با تأکید بر لزوم مستمر بودن پیوند روحانیت با دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان اگر با ولایت پیوندی عمیق داشته باشد در برابر توطئه‌های دشمنان واکسینه می‌شوند و ولایت مظلوم نمی‌شود.

لزوم مستمر بودن پیوند روحانیت با دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس تجری ظهر امروز در نخستین همایش ائمه جماعات فرهنگی مدارس استان همدان با بیان اینکه  نخستین دستور دین اسلام نماز اول وقت است، اظهار کرد: باید به سمتی سوق پیدا کنیم که در مدارس سطح استان همه دانش‌آموزان نسبت به انجام این مهم همت گمارند.

وی با اشاره به آثار مخرب ماهواره بر جوانان و نوجوانان، تصریح کرد: ماهواره بنیان خانواده‌ها را متلاشی می‌کند و شبکه فارسی وان نیز خود لابی صهیونیستی است چرا که بر اساس آمار فیلم‌های این شبکه در 70 قسمت اول باعث می‌شود که فرد نمازش را کنار بگذارد.

رئیس گروه قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان افزود: غیر ممکن است فردی پای ماهواره و امواج صهیونیستی و مخرب آن بنشیند و بتواند از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کند. در سطح استان همدان حدود 600 امام جماعت روحانی و 800 امام جماعت فرهنگی داریم که در راستای اقامه نماز اول وقت در مدارس همت می‌گمارند.

تجری با تأکید بر لزوم مستمر بودن پیوند روحانیت با دانش‌آموزان، گفت: بخش زیادی از آتش‌سوزی‌ها و تخریب‌ها در فتنه 88، را دانش‌آموزان رقم زدند در صورتی که اگر با ولایت و روحانیت پیوندی عمیق داشته باشند در برابر توطئه‌های دشمنان واکسینه می‌شوند و ولایت مظلوم نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای توجه و ارج نهادن به نماز در مدارس 400 نمازخانه تجهیز شده و 400 نمازخانه نیز در برنامه تجهیز آموزش و پرورش استان همدان قرار دارد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران در کشور و جهان،گفت: هیچ کشوری و هیچ حادثه و رویدادی به اندازه ایران و اتفاقات آن در جهان خبری  حائز اهمیت نیست که این نشان از تأثیرگذاری عمیق این کشور در عرصه جهانی دارد.

حسن مظاهری افزود: انقلاب اسلامی ایران مهمترین پدیده قرن بود چرا که توانست دنیا را متحول کند و سرمشق انقلاب ها و بیداری‌های اسلامی امروز باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود همه ساختارشکنی‌های دشمنان داخلی و خارجی با کمترین تجهیزاتی همواره در برابر استکبار و ظلم جهانی ایستادگی و مقاومت کرده است که در زمان کنونی نیز باید پاسدار این دستاوردهای عظیم باشیم.

عباس حسنی‌محتشم از سند تحول آموزش و پرورش به عنوان انقلاب تعلیم و تربیتی یاد کرد و افزود: متولیان مباحث فرهنگی باید عرق ویژه‌ای برای اجرای این سند داشته باشند چرا که مطلع‌الفجر آموزش و پرورش است و جریان یادگیری و یاددهی را از گذشته متفاوت خواهد کرد.

امام جمعه همدان نیز ائمه جماعات فرهنگی را مبشران نماز مدارس خواند و اظهار کرد: باید با حسن خلق و اخلاق، دانش‌آموزان را نسبت به گرایش به نماز اول وقت سوق دهید.

آیت‌الله غیاث‌الدین ‌طه‌محمدی با تأکید بر لزوم توجه به امر به معروف و نهی از منکر متذکر شد: در مدارس این مهم باید مورد توجه قرار گیرد و روش امر و نهی باید صحیح باشد اگر چه در حال حاضر این دو فریضه مهم در کشور مرده است.

انتهای پیام/خ۱۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول