اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز ورود امام راحل به ایران

گچسارانی‌ها زیر باران سالروز ورود امام به کشور را گرامی داشتند

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز ورود تاریخی امام راحل به ایران اسلامی همگام با سراسر کشور مردم ولایت‌مدار گچساران در زیر بارش شدید باران به استقبال ورود نمادین بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به این شهرستان رفتند.

گچسارانی‌ها زیر باران سالروز ورود امام به کشور را گرامی داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، بیش از ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت 12 بهمن سالروز ورود پیروزمندانه حضرت امام خمینی (ره) به کشور بیش از 600 خودرو و موتورسوار گچسارانی در مسیر فرودگاه گچساران تا گلزار شهدای این شهرستان رژه خودرویی برگزار کردند.

در این مراسم با شکوه که در زیر بارش شدید باران برگزار شد، اقشار مختلف مردم و مسئولان از پیر و جوان، کودک و خردسال، زن و مرد، روحانیون و طلاب، دانش‌آموز و دانشجو، فرهنگیان، کسبه و بازاری، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان سلحشور حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این مراسم با طی مسافت سه کیلومتری فرودگاه گچساران تا گلزار شهدا تمثال مبارک معمار کبیر انقلاب و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی را حمل می‌کردند.

گچسارانی‌های انقلابی و شهیدپرور در این مراسم ضمن گرامیداشت آغاز دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی بر لزوم حفظ ولایتمداری، وحدت و انسجام مسلمانان جهان تأکید کردند.

همزمان با سالروز ورود تاریخی امام (ره) ده‌ها موتور و خودرو نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و تمامی ادارات و نهادهای گچساران با حمل پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و نصب تصاویر و تمثال امام راحل و مقام معظم رهبری در گچساران مسیر فرودگاه به سمت گلزار شهدای گچساران را رژه رفتند.

تزئین خودروها شخصی، اداری و عمومی، موتورها و دوچرخه‌ها در این استقبال نمادین با عکس‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوه زیبایی از بصیرتمندی و ولایتمداری مردم گچساران را به نمایش گذاشت.

حرکت رژه خودرویی به مناسبت ورود تاریخی امام به ایران به سمت مرکز شهر با استقبال پرشور مردم ولایت‌مدار گچساران رو به رو شد و اصناف و بازاریان نیز با بستن در ب مغازه های خود با این کاروان ولایت همراه و همصدا شده و تصویری زیبا از وحدت، یکپارچگی و یکدلی را خلق کردند.

شرکت کنندگان در مراسم رژه 12 بهمن سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به کشور را گرامی داشتند و سپس با حضور در گلزار شهدای گچساران و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

مردم انقلابی گچساران پس از برگزاری رژه با حضور بر مزار شهدای این شهرستان و با غبارروبی و عطرافشانی و ادای احترام به مقام والای شهیدان بار دیگر بیعت خود را با امام (ره) و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی تجدید کردند.

فرماندار گچساران در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: انقلاب اسلامی یادآور شهامت، شجاعت و ایثارگری ملتی بزرگ است که به رهبری امام راحل از جان خود گذشته و خون خود را به پای این شجره طیبه ریختند.

سید اکبر علیزاده ابراز داشت: در دهه فجر باید بار دیگر آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل گرامی داشته شده و با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کرد.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین اهداف و آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی برای نسل جوان، تصریح کرد: تقارن دهه فجر امسال با هفته وحدت فرصت مناسبی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه فجر است.

علیزاده با اشاره به ولایتمداری، بصیرت و اتحاد ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی یادآور شد: ملت غیور ایران اسلامی، طی 33 سال پس از انقلاب با تهدیدها و تحریم‌های بسیاری از سوی دشمنان رو به‌ رو شده است.

این مقام عالی دولت در گچساران افزود: هیچکدام از توطئه‌های دشمنان و دنیای استکبار علیه ایران نتوانست ملت غیور ایران را از دست یابی به اهداف خود باز دارد.

علیزاده انقلاب اسلامی ایران را حادثه‌ای جاودانه و تاریخی برشمرد و عنوان داشت: دشمنان قسم‌خورده این نظام مقدس و این انقلاب هنوز هم در شوک وقوع این حادثه تاریخی و ماندگار هستند.

بخشدار مرکزی گچساران نیز دهه فجر را فرصتی مناسب برای تبیین و تشریح ابعاد مختلف شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون دانست و گفت: هرچه از تاریخ تشکیل انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر می‌گذرد اهمیت و عظمت آن بیش از گذشته دیده می‌شود.

یحیی ذبیحی افزود: برگزاری باشکوه آیین‌های گرامیداشت رویدادهای مختلف انقلاب به ویژه دهه مبارک فجر تأثیر مهمی در پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی دارد.

وی یادآور شد: بیداری اسلامی که امروز زمینه سرنگونی سران ظلم در سراسر دنیا را فراهم کرده، نشأت‌گرفته از انقلاب اسلامی است.

به گزارش فارس در این مراسم افزون بر 2 هزار جلد کتاب در موضوعات مذهبی، فرهنگی، اخلاقی و نظامی از سوی اداره تبلیغات اسلامی گچساران میان شرکت‌کنندگان توزیع شد.

.................................

گزارش از کورش رضایی

.................................

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول