اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 60 هزار دانش‌آموز

مرحله استانی مسابقات قرآن کریم مقطع شکوفه‌ها برگزار شد

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: در بارگاه امام‌زاده یحیی ‌بن زید میامی، مرحله استانی سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم‌ مقطع شکوفه‌ها برگزار شد.

مرحله استانی مسابقات قرآن کریم مقطع شکوفه‌ها برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام سعید آخوندی اظهار داشت: مسابقات مقطع شکوفه با حضور ‌60 هزار دانش‌آموز خراسان‌رضوی برگزار شد که از این میان 360‌‌ نفر به عنوان نفرات برتر در سه رشته حفظ، قرائت و ترتیل به مرحله استانی ‌راه یافتند.

مسئول فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه برای نخستین بار مسابقات مقطع شکوفه‌ها از مقطع بزرگ‌سال‌ جدا شده است، افزود: این مسابقات به صورت مجزا در بارگاه امام‌زاده یحیی بن زید میامی به صورت اردویی برگزار شد که در این راستا با استقبال بسیار خوب قاریان نوجوان رو به رو شد.

آخوندی خاطرنشان کرد: این استقبال قابل توجه به دلیل ایجاد فضای برنامه‌ریزی شده، با در نظر گرفتن رده‌های سنی متسابقین است.

مسئول فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی تصریح کرد: این مسابقات از روز دوشنبه تا سه‌شنبه ویژه خواهران و از چهارشنبه تا جمعه ویژه برادران برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی در دو نوبت صبح و عصر برای متسابقین، حضور اساتید مشاوره برای شرکت کنندگان به منظور ارزیابی قرائت هر متسابق پس از تلاوت و بیان ایرادهای آنان و برگزاری حلقه‌های معرفت از برنامه‌های حاشیه‌ای این مسابقات است.

آخوندی با اشاره به دلیل برگزاری این مسابقات در بقاع‌ متبرکه استان ادامه داد: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری نسبت به تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، برگزاری این نوع از مسابقات در بقاع‌ متبرکه می‌تواند گامی موثر به سوی قطب فرهنگی شدن بقاع باشد.

مسئول فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی اظهار داشت: بر این اساس و با توجه به امکانات خوب بارگاه امام‌زاده یحیی‌ بن زید میامی به منظور فراهم کردن امکانات آسایشی و اردویی برای متسابقین، برگزاری مسابقه در یحیی‌ بن زید، مکان مناسبی برای برگزاری این مسابقات ارزیابی شد.

آخوندی با اشاره به زمان اختتامیه این مسابقات گفت: مرحله استانی سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان‌رضوی مقطع شکوفه‌ها در روز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در امام‌زاده سیدمحمد رضوی(گنبدخشتی) مشهد مقدس با حضور قاریان استانی و تلاوت قاری مصری محمود شحات به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/م30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول