اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

"طرح نور" آغاز یک انقلاب قرآنی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاشان، تدبیر مقام معظم رهبری برای اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم با عنوان طرح نور را تحولی بزرگ و آغاز یک نهضت و انقلاب قرآنی دانست.

"طرح نور" آغاز یک انقلاب قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی شامگاه امروز در جمع مدیران، مربیان و معاونان پرورشی آموزش و پرورش کاشان در کانون‌الزهرای این شهرستان اظهار داشت: ما باید فرزندان خود را وارد عرصه بی‌کران قرآن کنیم چراکه علم، تربیت، تهذیب، قانون و قانون‌مداری، مدیریت، سیاست، قدرت و عزت در این کتاب آسمانی است.

وی با اشاره به اینکه آیات قرآن باید به دست اهل فن، افراد آگاه و خبره و کارشناس بر عرصه اجتماعی عرضه شود، خاطرنشان کرد: حقایق، معارف، نکات، ضوابط و نتایجی که در قرآن است باید برای دانش‌آموزان و فرزندان نظام جمهوری اسلامی کالبدشکافی و بیان شود.

امام جمعه کاشان، جامعه امروز جهانی را نیازمند حافظان مقید به اجرای دستورالعمل‌های قرآن دانست و عنوان کرد: در برخی از کشورهای عربی مانند مصر، پاکستان و کشورهای آفریقایی حافظان قرآنی زیادی وجود دارند که مقید بر اجرای دستورات قرآن نیستند.

نمازی با بیان اینکه برخی از کشورها دارای میلیون‌ها حافظ قرآن هستند اما در برابر نظام طاغوت تسلیم می‌شوند، افزود: تفکر برخی از برادران ما این است که حاکم را ولی امر دانسته و اطاعت از حاکم  را حتی اگر فاسد باشد، واجب می‌دانند.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: اگر ملت ایران خواستار ماندگاری عزت، قدرت و ابهت خود در عرصه جهانی است تنها یک راه دارد و آن اتکا به قرآن نه با الفاظ، تجوید و ترجمه قرآن بلکه عملیاتی کردن تدابیر قرآن است.

وی در پایان بیان کرد: امید است طرح ملی حفظ قرآن کریم با سرعت، قدرت و صلابت آغاز و با سرعت هم بدون مانع و مشکلات اداری به هدف نهایی برسد.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان نیز طرح ملی حفظ قرآن کریم با عنوان طرح نور را یکی از طرح‌های پیشنهادی مقام معظم رهبری دانست و اعلام کرد: در این طرح دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی و فرهنگیان شرکت دارند.

حسین حنطه‌ا‌ی افزود: دانش‌آموزانی که در این طرح شرکت می‌کنند باید حداقل حافظ حزب 119 و 120 از جزء 30 قرآن باشند.

مدیر مدرسه مرکزی آموزش و پرورش کاشان نیز در این مراسم اظهار داشت: علاقمندان به شرکت در این طرح می‌توانند به سایت مدرسه مجازی قرآن کریم به نشانی www.quran.medu.ir  مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام رضا خرمی تصریح کرد: تاکنون 2 هزار نفر از دانش‌آموزان شهرستان کاشان موفق به ثبت‌نام در این سامانه شده‌اند.

وی افزود: حافظان نیم جزء قرآن مبلغ 250 هزار ریال و حافظان کل قرآن مبلغ 30 میلیون ریال به علاوه یک سفر حج عمره دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول