اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

برگزاری مسابقات قرآنی ویِژه روستائیان کردستان

خبرگزاری فارس:بیست‌و دومین دوره مسابقات قرآنی ویژه روستائیان استان کردستان ظهر امروز با حضور جمعی از روحانیون در محل امامزاده پیر عمر سنندج برگزار شد.

برگزاری مسابقات قرآنی ویِژه روستائیان کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ کل قران کریم و تفسیر 10 جزء اول قرآن برگزار شده است.

رئیس اداره عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه این مسابقات هر سال به مناسبت گرامیداشت دهه فجر برگزار می‌شود، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی بیشتر مردم با حفظ، قرائت و تفسیر قرآن است چرا که مانوس شدن با این کتاب الهی  سعادت دنیوی و اخروی مسلمانان را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام علی‌اشرف ایرانی شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات قرآن کریم را از روستاهای سنندج، دهگلان، بیجار و سروآباد اعلام کرد و گفت:

این مسابقات متاسفانه در سال گذشته به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت‌کنندگان برگزار نشد.

وی خواستار فراهم آوردن شرایط و امکانات لازم در روستاها برای یادگیری قرآن و همچنین برگزاری چنین مسابقاتی در محل زندگی قاریان شد چرا که به گفته وی  بسیاری از قاریان به ویژه خواهران به علت دور بودن محل این مسابقات حضور نمی‌یابند.

حجت‌الاسلام ایرانی تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات را 110 نفر شامل 65 برادر و 45 خواهر عنوان کرد و افزود: امسال به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی نیز تعدادی از شرکت‌کنندگان نتوانستند حضور پیدا کنند.

در پایان این مسابقه فرهاد رضایی از حسین‌آباد عنوان اول، آرمان حسینی از سروآباد رتبه دوم و داوود صلواتی از شهرستان بیجار عنوان سوم را کسب کردند.

برگزیدگان این دوره به مسابقات کشوری 16 بهمن‌ماه جاری در مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول