اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی خبر داد

افزایش 20 درصدی تسهیلات مشاغل در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از افزایش 20 درصدی تسهیلات مشاغل در استان خبر داد و گفت: ضوابط دست و پاگیر و برخورد سلیقه‌ای موجب بروز مشکلات در پرداخت تسهیلات تکلیفی شده است.

افزایش 20 درصدی تسهیلات مشاغل در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، یونس فاتح صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سراب، مدیران ادارات را سربازان نظام مقدس اسلامی دانست و اظهار کرد: همه مدیران باید صادقانه در خدمت مردم و انقلاب باشند.

وی با اشاره به حضور کوتاه مدت خود در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از اجرایی شدن ادغام وزارتخانه‌های تعاون، کار و امور اجتماعی و رفاه و تامین اجتماعی و اجرایی شدن آن در سطح مدیریت‌های استانی تصریح کرد: پیگیری‌های دو و نیم‌ماه گذشته در بخش مشاغل خانگی در استان منجر به پرداخت تسهیلات برای یک‌ هزار و 200 پرونده تشکیل ‌یافته شده است.

سهم آذربایجان‌شرقی از تسهیلات مشاغل خانگی 20درصد افزایش می‌یابد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی به سهم یک هزار و 200 میلیارد ریالی استان آذربایجان‌شرقی از تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی در سال ‌جاری در نظر گرفته شده است و با توجه به عملکرد دستگاه‌های مرتبط در بحث تسهیلات مشاغل خانگی پیش‌بینی می‌شود که با تحقق 120 درصدی این رقم استان آذربایجان شرقی موفق به جذب یک هزار و 440 میلیارد ریال تسهیلات در بحث مشاغل خانگی شود.

فاتح به دستورالعمل بانک مرکزی به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی تا 22 بهمن‌ماه سال ‌جاری اشاره کرد و افزود: طبق مصوبه بانک مرکزی تمام بانک‌ها موظف هستند تا 22 بهمن سال‌ جاری اعتبارات ابلاغی در مورد مشاغل خانگی را پرداخت کنند.

عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات بانکی سلیقه‌ای است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی عملکرد بانک‌های عامل را در بحث پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی متفاوت عنوان کرد و افزود: ضوابط دست و پاگیر و برخورد سلیقه‌ای موجب بروز پاره‌ای مشکلات در موضوع پرداخت تسهیلات تکلیفی شده است، ضمن آنکه نباید از نظر دور داشت که بانک‌های ملی، صادرات و تجارت در این زمینه بسیار خوب همکاری کرده‌اند.

بانک‌ها بیش از 15 روز نمی توانند پرونده‌های اشتغال را نگه دارند

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اعلام اینکه بانک‌ها نمی‌توانند بیش از 15 روز پرونده‌های ارسالی را نگه دارند، یادآور شد: بانک‌ها باید با بررسی پرونده‌ها در صورت وجود نقایص احتمالی آنها را به صورت مکتوب ارجاع دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه 95 درصد سرمایه بانک‌ها متعلق به مردم است، اظهار کرد: سرمایه بانک‌ها از سرمایه مردم تامین می‌شود و شایسته است که بانک‌ها در حل مشکلات  مردم همکاری بیشتری داشته باشند.

سپاه 60 میلیارد ریال در بخش اشتغال هزینه می‌کند

فاتح با اشاره به افزوده شدن بسیج به کارگروه‌های کشوری و استانی اشتغال و سرمایه‌گذاری از عضویت فرمانده سپاه استان در کارگروه استانی اشتغال و سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: پیرو مذاکرات انجام یافته با سردار نقدی، مبلغ 60 میلیارد ریال نیز از طریق سپاه در بخش اشتغال هزینه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی بر استفاده از ظرفیت بزرگ بسیج سازندگی در حوزه اشتغال تاکید کرد.

فاتح تاکید کرد: باید ظرفیت اشتغال در استان را با برنامه‌ریزی دقیق خود بالا ببریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، ظرفیت و زمینه ایجاد اشتغال در حوزه محیط‌ زیست، مس، فرش را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: باید توانمندی و ظرفیت دیگر بخش‌ها نیز باید شناسایی شده و در زمینه ایجاد اشتغال به کار گرفته شوند.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان آذربایجانشرقی، سهم شهرستان سراب در حوزه اشتغال را 110 میلیارد ریال و سهم سراب از طرح‌ها را 2 هزار و 870 طرح  دانست و افزود: تاکنون 2 هزار و 526 طرح برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها در سراب معرفی شده‌اند.

فاتح در ادامه سخنان خود با اشاره به افزایش دامنه تحریم‌ها علیه ایران اسلامی تاکید کرد: تحریم‌های خارجی هیچ مشکلی برای کشورمان ایجاد نمی‌کند، منوط به آن که در داخل کشور تحریم‌های داخلی  را برطرف کنیم.

تفویض اختیار صدور مجوز مشاغل خانگی به مدیران شهرستانی

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان  آذربایجان شرقی با اشاره به تفویض اختیار صدور مجوز مشاغل خانگی به مدیران شهرستانی اظهار امیدواری کرد که با همراهی و همکاری دستگاه‌های دست اندرکار در بحث تسهیلات مشاغل خانگی، هر چه سریع‌تر اعتبارات مصوب و دو درصد اضافه پیش‌بینی شده جذب شود.

با ادارات کم‌کار اشتغال برخودر می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: از ادارات و دستگاه‌های برتر در زمینه جذب به موقع مشاغل خانگی تقدیر و با ادارات و دستگاه‌هایی که کوتاهی و کم کاری داشته باشند برخورد و تذکر داده خواهد شد.

فاتح تاکید کرد: تحریم بیشتر باعث پیشرفت می‌شود و انتظار می‌رود با استفاده از فرصت تحریم بیش از پیش شاهد پیشرفت و ترقی کشورمان باشیم.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول