اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی:

نهضت مطالعه مفید در خراسان شمالی شتاب گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: نهضت مطالعه مفید در این استان شتاب بیشتری گرفت.

نهضت مطالعه مفید در خراسان شمالی شتاب گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی با اشاره به رشد 29 درصدی تعداد کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: ایجاد کتابخانه از بسترهای لازم برای کتاب‌خوانی و مطالعه مفید است.

وی با اشاره به اینکه تسخیر سرمایه فکری و اندیشه انسان‌ها از اهداف رسانه‌های مختلف است، افزود: وظیفه‌ دستگاه‌های فرهنگی متولی در بخش مطالعه با این رقابت حساس‌تر می‌شود و بی‌شک ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه مفید در کشور، حمایت همه جانبه سایر سازمان‌ها و نهادهای نظام و توجه خاص مسئولان را می‌طلبد.

رحیمی به تعداد کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در یک سال اخیر تعداد کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با 29 درصد رشد از 51/1 به 94/1 باب افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: سرانه تعداد کتابخانه‌های عمومی استان در پایان آذر ماه سال گذشته 51/1 باب بود که اکنون به 94/1 باب به ازای هر 25 هزار نفر رسیده است.

دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید خراسان شمالی تصریح کرد: این استان در آذر ماه سال گذشته، تعداد 49 کتابخانه عمومی داشته است که این تعداد در پایان آذر امسال به 63 باب افزایش یافته است.

رحیمی اظهار داشت: بیشترین درصد رشد تعداد کتابخانه به شهرستان بجنورد با 86 درصد رشد اختصاص دارد.

وی رشد سرانه امانت را تا پایان آذر ماه سال جاری 80 درصد عنوان کرد و گفت: امانت کتاب در 9 ماهه نخست سال گذشته 398 هزار و 891 نسخه بوده که این تعداد در 9 ماهه نخست سال جاری به 719 هزار و  470 نسخه رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی به سرانه عضویت در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: در 9 ماهه سال گذشته 20 هزار و 775 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان بوده‌اند که این تعداد در 9 ماهه امسال به 30 هزار و 500 نفر رسید که با این افزایش ، 47 درصد رشد در استان را شاهد بودیم.

وی با اشاره به وجود ارتباط مستقیم تشکیل کمیته نهضت مطالعه مفید با شتاب‌گیری شاخص‌های عضو، امانت، تعداد کتاب و کتابخانه، گفت: کارگروه‌های پنج‌گانه فرهنگ کتابخوانی، توسعه فیزیکی، کودک و نوجوان، آموزش و پژوهش و تبلیغات و اطلاع‌رسانی، برای بررسی بندهای 28 گانه ماده پنج سند نهضت مطالعه مفید، می‌توانند با برگزاری جلسات منظم و ارائه راهکارهای اجرایی و استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای تحقق مفاد سند نهضت مطالعه مفید گامی مؤثر بردارند.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول