اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر خلاف وجود مصوبه و اختصاص اعتبار

احداث پارک مطالعه کرمان تعیین تکلیف نشده

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه جنوب شرق کشور «کرمان» گفت: ساخت ساختمان این سازمان در قالب پارک مطالعه در کار گروه فرهنگی و اجتماعی استان کرمان تصویب شد، اما بر خلاف اختصاص اعتبار هنوز تعیین تکلیف نشده است.

احداث پارک مطالعه کرمان تعیین تکلیف نشده

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سعید شاهرخی بعد از ظهر امروز در جمع کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه جنوب شرق کشور «کرمان» اظهار داشت: در دهه فجر نمایشگاه اسناد انقلاب اسلامی در کرمان دایر می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه اسناد انقلاب اسلامی در کرمان شامل عکس‌ها، مکاتبات و اسناد قبل از بهمن 57 است و در محل نمایشگاه دائمی مرکز اسناد ملی کرمان دایر می‌شود.

شاهرخی بیان داشت: در روز 15 بهمن ماه همزمان با روز پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه جنوب شرق کشور «کرمان» میزبان فعالان و اثرگذاران انقلاب اسلامی در استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه در کرمان به عنوان نخستین استان کشور تمام زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات کتابخانه ملی ایران فراهم شد، ابراز داشت: به علت وضعیت نامناسب ساختمان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه جنوب شرق کشور «کرمان» برنامه‌ریزی در زمینه راه‌اندازی این خدمات در کرمان با مشکل مواجه شد.

شاهرخی تصریح کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه جنوب شرق کشور «کرمان» به جز ساختمان مناسب دیگر شاخص‌های استاندارد نگهداری اسناد و فضای آزمایشگاهی و تخصص کارکنان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های مرجع موجود در این سازمان تاریخی هستند.

شاهرخی افزود: امکان دسترسی مراجعه‌کنندگان کرمانی به خدمات الکترونیکی و دیجیتالی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران امکانپذیر است.

وی بیان داشت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه جنوب شرق «کرمان» اسناد مربوط به دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری،‌ دادگستری، بازرگانی، جهاد کشاورزی و شرکت فرش را در اختیار دارد.

شاهرخی عنوان کرد: سازمان مذکور آمادگی لازم برای ارائه آموزش‌های لازم به دانشجویان را دارد.

وی نابسامانی ساختمان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه جنوب شرق «کرمان» را مشکل اصلی این نهاد دانست و تصریح کرد: در سال‌های اخیر تدابیر مختلفی برای رفع این مشکل انجام شد، اما تاکنون این موضوع تعیین تکلیف نشده است.

شاهرخی ابراز داشت: ساخت ساختمان این سازمان در قالب پارک مطالعه به کار گروه فرهنگی و اجتماعی استان کرمان ارائه شد و حتی ماکت این پارک توسط استاندار و رئیس وقت سازمان مذکور رونمایی شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول