اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد

برگزاری همایش علمی و نکوداشت «طاهره صفارزاده» در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: همزمان با برگزاری هفتمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در کرمان، همایش علمی و نکوداشت طاهره صفارزاده محقق و مترجم قرآن برگزار می‌شود.

برگزاری همایش علمی و نکوداشت «طاهره صفارزاده» در کرمان
احمد سعیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: همایش علمی و نکوداشت طاهره صفارزاده محقق و مترجم قرآن، 13 بهمن ماه از ساعت هشت تا 16 با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، اساتید دانشگاه، قرآن‌پژوهان و علاقمندان در کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از وظایف ما تجلیل و بررسی ابعاد فعالیت‌ها و تلاش‌های شخصیت‌های اثرگذار استان است و با توجه به آغاز به کار دور جدید فعالیت انجمن آثار و مفاخر استان که محور آن تجلیل و تکریم مشاهیر و مفاخر استان است، نکوداشت پژوهشگر، محقق، مترجم و زن برگزیده جهان اسلام در اولویت قرار گرفت.

سعیدی تصریح کرد: برای شرکت در این همایش علمی مقالات متعددی به دبیرخانه همایش ارسال شد که از بین آن‌ها 30 مقاله انتخاب و در روز برگزاری همایش قرائت می‌شود.

وی گفت: در این مراسم قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی و رئیس مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و تعدادی از چهره‌های علمی مطرح ملی حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان داشت: در این مراسم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش علمی و نکوداشت طاهره صفارزاده کرمان قرائت می‌شود.

زنده‌یاد طاهره صفارزاده شاعر، نویسنده، محقق و مترجم در 27 آبان 1315 در سیرجان به دنیا آمد و در شش سالگی قرائت و حفظ قرآن را در مکتب‌خانه محل آموخت و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در کرمان گذراند.

این محقق نخستین شعر را در 13 سالگی سرود که نقش روزنامه دیواری مدرسه شد و نخستین جایزه شعر را که یک جلد دیوان جامی بود در چهارم دبیرستان به پیشنهاد دکتر باستانی‌پاریزی که آن زمان از دبیران دبیرستان بهمنیار بود، از رئیس آموزش و پرورش استان کرمان دریافت کرد.

وی پس از کسب مدرک لیسانس در رشته زبان و ادبیات انگلیسی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت و در سال 1371 از سوی وزارت علوم، استاد نمونه معرفی شد و سال 80 پس از انتشار ترجمه قرآن کریم به افتخار خادم‌القرآن نائل آمد.

صفارزاده ماه مارس 2006 همزمان با برپایی روز جهانی زن از سوی سازمان نویسندگان آسیا و آفریقا به عنوان شاعر مبارز و زن نخبه دانشمند مسلمان برگزیده شد.

انتهای پیام/م20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول