اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

طرح ملی حفظ قرآن کریم در کرمانشاه اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: طرح حفظ ملی قرآن کریم در مدارس استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

طرح ملی حفظ قرآن کریم در کرمانشاه اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیدنجات حسینی‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ گشایش طرح ملی حفظ قرآن کریم، طرح نور، اظهار کرد: قرآن ناطق که همان ائمه اطهار(ع) هستند و قرآن صامت که صورت مکتوب کلام پروردگار است، از یکدیگر جدا نیستند و همواره مکمل یکدیگر خواهند بود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: کسانی که می‌گویند تنها قرآن صامت برای ما کافی است، شعاری انحرافی در جهان اسلام به وجود آورده‌اند که نتایج اسف‌بار آن را امروزه در جهان اسلام می‌بینیم.
وی تاکید کرد: هدف از اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم، تاکید بر وحدت قرآن و عترت است و هر دو را باید به بهترین شکل ممکن حفظ کرد.
حسینی‌نژاد افزود: رسالت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) گسترش و معرفی دین مبین اسلام بود و حضرت امام حسین(ع) وظیفه آفت‌زدایی از دین را بر عهده گرفت.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: در طول تاریخ به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان اسلام توطئه‌ها و جسارت‌های زیادی علیه قرآن کریم انجام داده‌اند اما در مقابل تمایل مردم به قرآنی شدن زندگی بیشتر شده است.
وی تصریح کرد: نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور نیز تمایل به فراگیری قرآن افزایش یافته است.
حسینی‌نژاد خاطرنشان کرد: دین اسلام به همه جنبه‌های زندگی دنیوی توجه دارد و مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... را در بر می‌گیرد لذا آموزش و پرورش تصمیم گرفته است برای قرآنی شدن زندگی مردم، طرح ملی حفظ قرآن کریم را در مدارس پیاده کند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به برنامه‌های آموزش و پرورش در زمینه قرآن اشاره کرد و گفت: طرح‌های گامی با قرآن، در محضر قرآن، مدارس قرآنی و مسابقات قرآنی در سطح آموزش و پرورش در حال برگزاری است.
شایان ذکر است، همایش بزرگ طرح ملی حفظ قرآن کریم با عنوان طرح نور، همزمان با سراسر کشور، پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان کرمانشاه و صدها نفر از دانش‌آموزان در تالار شهید بهشتی کرمانشاه، گشایش یافت. 
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول