اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرهیئت بازرسی انتخابات چهارمحال و بختیاری:

660 بازرس بر انتخابات چهارمحال و بختیاری نظارت می‌کنند

خبرگزاری فارس: دبیرهیئت بازرسی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری از مشارکت و همکاری 660 بازرس در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.

660 بازرس بر انتخابات چهارمحال و بختیاری نظارت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اسفندیار قربانی عصر امروز در نخستین گردهمایی توجیهی آموزشی اعضای هیئت‌های مرکزی بازرسی شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه این استان، اظهار داشت: ترویج فرهنگ خود کنترلی در مراحل مختلف برگزاری انتخابات مجلس نهم از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست است.

وی با اشاره به شرایط انتخاب بازرسان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان، گفت: نداشتن سوء شهرت، سابقه حداقل یک دوره همکاری در انتخابات، بی طرفی محض و نبودن از بستگان درجه یک کاندیداها از جمله این شروط محسوب می‌شود.

قربانی از همکاری 660 نفر بازرس برای نظارت بر شعب اخذ رأی در این استان خبر داد و گفت: در این انتخابات 15 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همکاری و مشارکت دارند.

دبیرهیئت بازرسی بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: استقرار سامانه کنترلی هر سربازرس برای نظارت بر 10 شعبه اخذ رأی به‌منظور مشارکت 630 هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری برابر 70 درصد جمعیت واجد شرایط رأی دادن در استان، با برخورداری از ضریب 50 درصدی نسبت به شرایط مندرج در دستورالعمل انتخابات کشور از دیگر موضوعات بررسی شده در این نشست بود.

وی فضای این استان را برای انتخابات آرام همراه با سلامت و تدبیر از سوی مسئولان امر اعلام و عنوان کرد: از تمام کاندیداها، طرفداران و رسانه‌ها انتظار داریم فضای آرام جامعه را تداوم بخشیده و انسجام ملی را فدای منافع شخصی و گروهی خود نکنند.

قربانی خاطرنشان کرد: ما مصمم هستیم تا اصل قانون را مراعات کنیم و اجازه ندهیم اساس آن را فرد و یا حزب و گروهی زیر سئوال ببرد.

نخستین گردهمایی توجیهی آموزشی اعضای هیأت‌های مرکزی بازرسی شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان چهارمحال و بختیاری با بررسی مهم‌ترین رئوس تخلفات قید شده در قانون انتخابات کشور با موضوع تخلفات کاندیداها، طرفداران نامزدها و اشخاص ثالث در امر انتخابات، هیئت‌های اجرایی یا اعضای آنها و مسئولان شعب اخذ رأی و مسئولان و کارکنان دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی تشریح و چگونگی تهیه گزارش به مقامات ذی‌صلاح به حاضران ارائه شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول