اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل

اردبیل رتبه 9 کشوری را در تولید محصولات کشاورزی دارد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل رتبه نهم کشوری را در تولید محصولات کشاورزی دارد.

اردبیل رتبه 9 کشوری را در تولید محصولات کشاورزی دارد
اصغر پرتوی در حاشیه جلسه بررسی مشکلات پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در تولید محصولات متنوع کشاورزی در رتبه‌های بین یک تا دهم قرار دارد و در مجموع با ارزیابی‌های انجام شده استان اردبیل در تولید محصولات متنوع بخش کشاورزی رتبه نهم کشور را دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی اردبیل در ادامه ابراز داشت: از محل هدفمند کردن یارانه‌ها 13 میلیارد و 950 میلیون تومان با هدف بهینه‌سازی مصرف سوخت به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

پرتوی این تسهیلات پرداختی را شامل مجموعه‌های گاوداری شیری، مرغداری، مجموعه‌های گلخانه‌‌ای و سایر بخش‌ها و سیستم‌های کشاورزی اعلام کرد.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه دولت در قالب تسهیلات بانکی حمایت‌‌های لازم را از کشاورزان به ویژه خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین بخش کشاورزی می‌کند، تصریح کرد: در این راستا 17 هزار دستگاه تراکتور و یک هزار دستگاه کمباین در چند سال اخیر نوسازی و با پرداخت تسهیلات خریداری شده است.

این مسئول همت جهادگران عرصه تولید و تامین امنیت غذایی را در سال جهاد اقتصادی با هدف قطع وابستگی، توسعه پایدار و اقتصادی کردن فعالیت‌های کشاورزی خاطرنشان کرد و گفت: برای رسیدن به رشد هفت درصدی در بخش کشاورزی استان اردبیل در برنامه پنجم توسعه نیاز به تامین و تمهید زیرساخت‌هایی داریم تا بتوانیم به این هدف‌گذاری دسترسی پیدا کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی اردبیل همچنین افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تا سقف پنج درصد و رشد 2.3 درصد راندمان تولید را از جمله دستاوردهای این حرکت مثبت و سازنده بیان کرد.

وی ابراز داشت: وزارت جهاد کشاورزی امسال از طریق صندوق توسعه ملی بیش از یک‌هزار و 250 میلیارد تومان تسهیلات متنوع در بخش تولیدات کشاورزی در اختیار فعالان این بخش قرار داده است.

پرتوی ویژگی این تسهیلات را یک درصد کارمزد کمتر از مصوبه شورای پول و اعتبار توصیف کرد و افزود: این تسهیلات از طریق بانک عامل بخش کشاورزی که همان بانک کشاورزی است در حال پرداخت است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول