اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

صنعت دامپروری مرند نیاز به حمایت دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: صنعت دامپروری شهرستان مرند نیاز به حمایت بیشتر مسئولان استان دارد.

صنعت دامپروری مرند نیاز به حمایت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران شهرستان، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارهای کشاورزی، قائم‌مقام معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان، نمایندگان دامداری‌ها و مراکز جمع‌آوری شیر، مسائل و مشکلات بخش دام شهرستان مرند مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

مسعود محمدیان، رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در این نشست با اشاره به عزم جدی سازمان برای دستیابی به توسعه پایدار در تمام زیربخش‌های کشاورزی استان گفت: تعامل بیشتر با بهره‌برداران بخش‌های کشاورزی از مهم‌ترین عوامل دسترسی به اجماع در حل مشکلات پیش روی صنعت تولید در آذربایجان‌شرقی است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار، مدیریت بهینه منابع تولید، ارتقای دانش تولید، تعریف برنامه توسعه‌ای با بازه زمانی مشخص و بازاریابی و ارتقای کمی و کیفی محصول تولیدی برای ورود به عرصه‌های بین‌المللی باید مورد توجه تمام دست‌اندرکاران و عوامل تولید در تمام زیربخش‌های کشاورزی قرار گیرد، اظهار داشت: ایجاد قابلیت تطابق با شرایط متفاوت، یکی از نکات مهم و کلیدی کاهش خسارات احتمالی و برون‌رفت از مشکلات مقطعی است که با تقویت تشکل‌های صنعت دامپروری استان رفع می‌شود.

علی حسن‌پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران استان و مدیرعامل مرکز جمع‌آوری شیر یامچی مرند هم در این نشست با اشاره به مشکلات بخش دام این شهرستان گفت: کمبود نقدینگی، فروش غیرنقدی شیر و خرید نقدی نهاده‌ها، بالا بودن قیمت شیر تولید شده و فروش آن به زیرقیمت تمام شده همچنین ناکافی بودن تعداد کارشناسان تعیین خسارت بهره‌برداران در سطح شهرستان و در کنار آن، عدم پرداخت به موقع وجوه خسارات برآورده شده توسط صندوق بیمه از جمله مشکلاتی است که حل آنها نیاز به تصمیم مدیران استانی داشته و با رفع آن، حیات تولید بخش دام در شهرستان مرند تداوم خواهد داشت.

وی، همچنین بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب دامپروری استان تاکید کرد و تصریح کرد: اجرای کامل هدفمند کردن یارانه‌ها،  افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی، اصلاح و روان‌سازی ساختار خدمات‌رسانی به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، همکاری در فراهم‌سازی بستر مناسب برای استفاده بهتر از امکانات موجود، توسعه زمینه صادرات و بهبود وضعیت بازار، تقویت تشکل‌ها و افزایش همکاری مسئولان می‌تواند زمینه را برای رشد و توسعه صنعت دامپروری استان مهیا سازد.

علی هاشمی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارهای کشاورزی استان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه تشکل‌های صنفی در نظام تولید محصولات کشاورزی، گفت: تشکل‌های صنفی کارهای کشاورزی می‌توانند به‌عنوان بازوان اجرایی بخش دولتی در پیشبرد اهداف کشاورزی عمل کرده و حمایت‌های جهادکشاورزی بستر مناسبی را فراهم آورده و در میان‌مدت تقویت و حمایت بیشتر این تشکل‌ها تنها راه چاره در حمایت از حقوق تولیدکنندگان بخش کشاورزی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول