اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

خانه پروین اعتصامی دهه فجر سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: مراحل تملک و مرمت خانه پروین اعتصامی به پایان رسیده و در دهه فجر سال‌ جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

خانه پروین اعتصامی دهه فجر سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد
تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز به تشریح برنامه‌های  اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی  در دهه فجر پرداخت.

وی، از بهره‌برداری از خانه پروین اعتصامی در دهه فجر سال ‌جاری خبرداد و گفت: بارگاه امامزاده دوزال نیز در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی همچنین از احیای سرای کشمشکیلر و مسجد فاطمه الزهرا در تبریز خبرداد و گفت: این مسجد در جنگ جهانی اول با بمب تخریب شده بود که بازسازی آن مورد توجه قرار گرفت.

محمدی با اشاره به بازسازی خانه قرآنی در مراغه گفت: خانه کبیری در این شهر و نیز بناهای دیگر در شهرهایی از جمله بناب افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در محل پیست اسکی سهند اظهار داشت: این مجتمع گردشگری شامل بناهای متعدد گردشگری شامل ویلاها و محل‌های اقامتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، توجه به بازار تاریخی تبریز را یک اولویت برای این سازمان دانست و گفت: با توجه به ثبت جهانی این بازار سالانه دو تا سه جشنواره تاریخی در این بازار صورت می‌گیرد.

وی، از اقدمات فرهنگی در دهه فجر خبرداد و تصریح کرد: برگزاری همایش‌های انجمن‌های میراث فرهنگی در استان که بیش از هزار انجمن را شامل می‌شود مورد توجه قرار دارد.

محمدی افزود: تجلیل از فعالان و هنرمندان میراث فرهنگی نیز در دهه فجر به‌عنوان یک اقدام فرهنگی مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برپایی نمایشگاه‌های متعدد در دهه فجر خبرداد و گفت: نمایشگاه فرش سرداران و نیز نمایشگاه‌های خانه‌های تاریخی و نمایشگاه تمبر در دهه فجر برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه عروسکی و نیز نمایشگاه‌های متعدد در مدت دهه فجر برپا می‌شود.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول