اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی خبر داد

افزایش پروژه‌های عمرانی دهه فجر در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی از افزایش شمار پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح در این استان به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: بر همین اساس 443 پروژه عمرانی در سطح خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد.

افزایش پروژه‌های عمرانی دهه فجر در خراسان شمالی

محمد آروین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: برای اجرای این پروژه‌ها افزون بر 966 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی اضافه کرد: 48 پروژه از مجموع پروژه‌های دهه فجر امسال از محل اعتبارات ملی، 256 پروژه از محل اعتبارات استان و 139 پروژه نیز از محل سایر اعتبارات هزینه شده است.

این مسئول در استانداری خراسان شمالی طرح‌های آماده افتتاح به مناسبت دهه فجر در این استان را شامل؛ راه روستایی، گازرسانی، مخابرات، طرح‌های کشاورزی، عمران روستایی و ... برشمرد.

آروین گفت: شهرستان بجنورد با 102 پروژه بیشترین و گرمه با 30 پروژه کمترین پروژه‌های دهه فجر در خراسان شمالی را دارد.

وی با بیان اینکه 69 مورد از پروژه‌های شهرستان بجنورد از محل اعتبارات استانی و شش مورد از محل اعتبارات ملی اجرا شده است، تصریح کرد: 27 پروژه نیز از محل سایر اعتبارات تأمین و صرف شده است.

به گفته مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی، طی دهه فجر همچنین 79 پروژه عمرانی در شیروان افتتاح که 12 پروژه از محل منابع ملی، 49 پروژه از محل منابع استانی و 18 پروژه نیز از سایر منابع اجرا شده است.

وی افزود: افتتاح 41 پروژه نیز برای شهرستان فاروج همزمان با دهه فجر پیش‌بینی شده که پنج پروژه از محل اعتبارات ملی، 27 پروژه از محل اعتبارات استانی و 9 پروژه نیز از سایر منابع تأمین شده است.

آروین با بیان اینکه برای شهرستان گرمه نیز 30 پروژه به همین مناسبت در نظر گرفته شده است، گفت: 15 پروژه دهه فجر این شهرستان از محل منابع استانی و 15 پروژه نیز از محل سایر اعتبارات هزینه شده است.

وی شمار پروژه‌های قابل افتتاح در جاجرم را 87 پروژه اعلام کرد و افزود: بر همین اساس 15 پروژه از محل منابع ملی، 26 پروژه از محل منابع استانی و 46 پروژه نیز از سایر منابع تأمین شده است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی با اشاره به آماده افتتاح بودن 57 پروژه عمرانی در اسفراین در آستانه سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این پروژه‌ها به ترتیب هفت پروژه از محل منابع ملی، 36 پروژه از محل اعتبارات استانی و 14 پروژه نیز از سایر محل‌ها اجرا شده است.

وی همچنین شمار پروژه‌های افتتاحی دهه فجر در مانه و سملقان را 47 پروژه عنوان کرد و اظهار داشت: بر همین اساس اعتبار سه پروژه از محل اعتبارات ملی، 34 پروژه از محل اعتبارات استانی و 10 پروژه نیز از محل سایر منابع تأمین شده است.

خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان، 836 هزار نفر جمعیت دارد.

52 درصد از جمعیت این استان در مناطق شهری و 48 درصد در مناطق روستایی خراسان شمالی سکونت دارند.

انتهای پیام/و۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول