اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر

نمایشنامه قصه آشنا با مشارکت کودکان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: نمایشنامه‌نویس کودک گفت: به مناسبت دهه فجر نمایشهای کوتاه قصه آشنا با مشارکت کودکان از تاریخ 10 تا 19 بهمن‌ماه سال‌جاری اجرا می‌شود.

نمایشنامه قصه آشنا با مشارکت کودکان اجرا می‌شود
شکرالله شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با اجرای نمایش‌های قصه آشنا در سالن خانه کودک و نوجوان شادی برای کودکان را به ارمغان آورده و آنها را با شیوه‌ای دیگر از قصه‌گویی و نمایش آشنا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه نمایشی برگرفته از داستان‌های قدیمی ایرانی است، بیان داشت: با دو بخش کوتاه 10 دقیقه‌ای براساس داستان شنگول و منگول و حسن کچل و یک قسمت پانتومیم این نمایش‌ها برگزار می‌شود.

نمایشنامه‌نویس قصه‌های آشنا با بیان این مطلب اضافه کرد: در واقع داستان این قصه‌ها گرچه برگرفته از داستان‌های قدیمی است ولی با بهره‌گیری شیوه‌ای جدید از آن و آشنایی کودکان با آنها برای انتقال مفاهیم مورد نظر کمک بزرگی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در این نمایش‌ها از مشارکت کودکان بسیار استفاده می‌شود، تصریح کرد: بهترین شیوه آموزش به کودکان مشارکت آنها در کارها است، که با بهره‌گیری از این نکته و همکاری آنها در پیشبرد داستان‌ لذت‌بخشی از نمایش برای آنها بیشتر می‌شود.

شفیعی به عنوان مثال با ذکر قسمتی از داستان شنگول و منگول افزود: در این داستان گرگ از کتاب قصه بیرون آمده و با کودکانی که به تماشا نشسته‌اند، همراه ‌شده و به این طریق داستان ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه هدف در درجه نخست شادی کودکان است، اظهار داشت: با بهره‌گیری از تکنیک مشارکتی و با هدف آموزشی مفاهیمی چون کنترل خشم و وفای عهد، کودکان دبستانی را در این دهه همراهی می‌کنیم.

به گزارش فارس، این هنرمند داستان‌نویس گفت: در این مجموعه نمایش‌های کوتاه قصه‌های آشنا که به کارگردانی پیام تنهایی و پریسا صفایی است، با بازی مینا احمدی، حمید بیژنی، علیرضا بالوت نیز همراه بوده است.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول