اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگاه عملی قصه‌گویی عنوان شد

معلمان قصه‌گویی را به کلاس‌های درس بکشانند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون با تمام امکانات در خدمت معلمان است تا از تجربیات و امکانات کانون بهره ببرند و قصه‌گویی را به کلاس‌های درس بکشانند.

معلمان قصه‌گویی را به کلاس‌های درس بکشانند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدباقر آدوسی شامگاه امروز در در کارگاه عملی قصه‌گویی که با حضور معلمان مقاطع ابتدایی برگزار شد، اظهار داشت: کودکان نیازمند تفکر و تخیل هستند که قصه‌گویی در راستای اندیشه‌ورزی و پرورش توام با تفکر، تعقل و افزایش قدرت تخیل در کودک بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: قصه‌گویی در شکل‌دهی شخصیت کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوریکه کودکانی که با قصه پرورش پیدا می‌کنند در بزرگسالی دچار بحران هویت نمی‌شوند چراکه با آموزه‌های دینی، اخلاقی، تربیتی هویت پیدا می‌کنند و در آینده نه تنها تحت تاثیر گرایش‌ها قرار نمی‌گیرند بلکه خود تاثیرگذار می‌شوند.

آدوسی ادامه داد: از گذشته‌های دور قصه‌های زیادی بر روح و جان و ذهن ما تاثیر گذاشته و شخصیت ما را شکل داده است، قصه‌گویی دارویی شفابخش برای تمام جوامع است به ویژه برای جوامع غیرخلاق و غیرمبتکر چراکه این هنر می‌تواند به افزایش خلاقیت کمک کند و خلاقیت نیز به دانش منتهی ‌شود.

به گفته این مسئول افراد به ویژه کودکان دارای استعدادهای بالقوه برای رشد و شکوفایی هستند از این رو در راستای بالفعل کردن و  رشد استعدادهای کودکان باید ابتدا قلب آنها را تسخیر کرد سپس قدرت تخیل و تفکر را در آنها پرورش داد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: افزایش قدرت تخیل در کودک محصول قصه‌گویی، قدرت تخیل سرمنشأ کنجکاوی، کنجکاوی خلاقیت را بالا می‌برد و عشق، علاقه به مطالعه و تحقیق نیز به واسطه قصه‌گویی در وجود کودک نهادینه و سبب نوآوری و ابتکار می‌شود.

وی افزود: جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی ایران بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در کشور و در حوزه‌ ترویج فرهنگ قصه‌گویی است.

آدوسی خاطرنشان کرد: مربیان کانون در سال گذشته 60 هزار بار برای کودکان ایرانی قصه‌گویی کرده‌اند و آمار اجرای این برنامه در تعداد مخاطبان به یک میلیون و 200 هزار نفر برنامه می‌رسد و بی‌جهت نیست که ایران را پایتخت قصه و قصه‌گویی جهان می‌خوانیم.

به گفته این مسئول کانون دو رویکرد مشخص در ترویج قصه‌گویی دارد که معاصرسازی و نهادینه‌سازی این هنر یکی از این دو رویکرد است.

به اعتقاد وی قصه‌گویی موثرترین، کم‌هزینه‌ترین، ساده‌ترین و در دسترس‌ترین ابزار و وسیله برای آموزش و تربیت کودکان و  نوجوانان است که در هر مکان و جمعی و در میان گروه‌های سنی مختلف قابل ارائه است.

معاون فرهنگی کانون تصریح کرد: ارتباط چهره به چهره‌ قصه‌گو با مخاطب و برقراری یک ارتباط کلامی و رابطه‌ احساسی و عاطفی می‌تواند دنیای جدیدی را بر روی بچه‌ها بگشاید.

وی افزود: متاسفانه در مقابل، فن‌آوری‌های نوین و بازی‌های رایانه‌ای تا حد زیادی جلوی این ارتباط را سد کرده‌اند و از این ابزار بی‌بهره‌اند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول