اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

21 بهمن ماه صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره فرهنگی روستائیان و عشایر در کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره هنری، فرهنگی و رزمی روستائیان و عشایر در روز 21 بهمن ماه در بلوار 22 بهمن شهر کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره فرهنگی روستائیان و عشایر در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی ایمانی‌تبار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 40 درصد از مردم استان کرمان با جمعیت یک‌ میلیون و 200 هزار نفری در مناطق روستائی و عشایری زندگی می‌کنند.

وی افزود: کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمان مسئولیت برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های مختلف را در این مناطق برعهده دارد.

ایمانی‌تبار با بیان اینکه امام خمینی (ره) سرآغاز تحول بزرگی در دنیا بود، تصریح کرد: انقلاب ما با رویکرد اسلامی به پیروزی رسید.

وی مردمی و اسلامی بودن و رهبری امام راحل را از دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی منشا خیر و برکت در دنیا شده است و با رنگ و بوی روزهای نخستین انقلاب به حرکت خود ادامه می‌دهد.

ایمانی‌تبار از تشکیل 2 هزار و 500 ستاد روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان کرمان خبر داد و بیان داشت: از این تعداد یک‌ هزار و 500 ستاد در شمال و یک ‌هزار ستاد نیز در جنوب استان کرمان فعالیت می‌کنند.

وی برگزاری محفل‌های انس با قرآن کریم، ویژه‌برنامه میهمانی لاله‌ها، تلاوت قرآن کریم، مسابقه حفظ سوره فجر و مسابقه‌های حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم را از جمله برنامه‌های اجرایی در روستاها و بخش‌های استان کرمان در دهه فجر ذکر کرد.

ایمانی‌تبار بیان داشت: در دهه فجر جشنواره‌ها و جنگ‌های شادی در روستاها و مراکز دهستان‌ها و بخش‌های استان کرمان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در روز 21 بهمن ماه نیز جشنواره هنری، فرهنگی و رزمی روستائیان و عشایر در بلوار 22 بهمن شهر کرمان برگزار می‌شود که شامل بخش‌های مختلفی از جمله مسابقه شترسواری و بادبادک‌ها است.

ایمانی‌تبار اجرای موسیقی نواحی، برپایی سیاه‌چادرها و عرضه محصولات روستایی و عشایری را از دیگر بخش‌های این جشنواره برشمرد.

وی نواختن زنگ انقلاب در مدرسه‌ها، مسابقه‌های نامه‌ای به امام راحل، کتابخوانی و قصه‌نویسی، پخش 22 برنامه مربوط به خاطرات روستائیان و عشایر در باره انقلاب اسلامی از صدا و سیمای مرکز کرمان و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و فرهنگی را از دیگر برنامه‌های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر اعلام کرد.

ایمانی‌تبار افزود: در ایام‌الله دهه فجر خدمات رایگان دامپزشکی، خدمات بهداشتی، بسته‌های پزشکی، آموزشی و ترویجی به روستائیان و عشایر استان کرمان ارائه می‌شود.

وی ابراز داشت: در مجموع 51 عنوان برنامه در دهه فجر توسط کمیته روستایی و عشایری استان کرمان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول