اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس:

افزایش سود سپرده‌های بانکی درمان مقطعی مشکلات اقتصادی است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سود سپرده‌های بانکی درمانی موقت برای مشکلات اقتصادی و کاهش التهاب بازار ارز است.

افزایش سود سپرده‌های بانکی درمان مقطعی مشکلات اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین غلامرضا مصباحی‌‌مقدم صبح امروز در حاشیه جلسه هم‌اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی راه ‌حل اساسی برای رفع معضل اقتصادی کشور نیست چرا که افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی سبب افزایش هزینه تولیدکنندگان و در نهایت افزایش قیمت تمام شده تولیدات می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی نمی‌تواند آنچه که تاکنون انفاق افتاده را جبران کند اما با تدابیری از این دست می‌توان بازار آزاد فرعی که در این زمینه ایجاد شده را کنترل کرده و از استمرار آثار شوم این اتفاق جلوگیری کرد.

نماینده مردم تهران، ‌ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با طرح تحریم‌های بانکی و نفتی علیه ایران گفت: اجرای این تحریم‌ها در وهله اول به خود کشورهای تحریم کننده صدمه می‌زند چرا که در حدود 70 پالایشگاه اروپا نفت ایران را که نفت سنگین و خاصی است تصفیه می‌کنند و بر این اساس اصلاح پالایشگاه‌های نفتی این کشورها هزینه‌ و زمان‌ طولانی از آنان می‌گیرد.

وی ادامه داد: تحریم بانک مرکزی و منابع نفتی کشور مربوط به شش ماه آینده است که در طول این مدت دشمنان و استکبار جهانی در اعمال تحریم‌های خود یا با شکست مواجه می‌شوند و یا ضربه بزرگی ناشی از افزایش قیمت نفت می‌خورند.

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توانایی مقابله با تحریم‌ها در کشور وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به وجود ظرفیت و توانایی مقابله با شرایط تحریم و داشتن مدت زمان شش ماه تا اجرایی‌شدن تحریم‌ها علیه کشور، منفعت ملی در مدیریت بازار سکه و ارز، حفظ آرامش و خارج نکردن سرمایه‌ها از سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت است.

*رسانه‌ها در ایجاد التهاب بازار سکه و ارز نقش مؤثری نداشتند

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رسانه‌ها با توجه به نقش پررنگ و با اهمیتی که در زمینه انعکاس اخبار دارند باید به ابعاد مثبت و منفی و تبعات نحوه انتشار آن در جامعه توجه زیادی داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود نوسانات اخیر در بازار سکه و ارز کشور، افزود: رسانه‌ها در ایجاد التهابات بازار سکه و ارز سهم چندانی نداشته‌اند و این واکنش‌ها جنبه معلول نسبت به علت اولیه آن دارد و اظهارات دولتمردان در این ارتباط کارشناسانه نیست.

مصباحی مقدم ادامه داد: در صورت اظهار نظر کارشناسان در زمینه نوسانات اخیر بازار سکه و ارز، سهم عمده بروز مواردی از این دست مربوط به ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی بوده و به سبب اینکه بانک مرکزی تابع دولت است و مسئول عزل و نصب ریاست بانک مرکزی خود رئیس جمهور است، بر این اساس دولت باید مسئولیت این امر را به ‌طور کامل برعهده بگیرد. 

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول