اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان خبر داد

تولید روزانه 22 تن پسماند عفونی بیمارستانی در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان گفت: روزانه 22 تن پسماند عفونی بیمارستانی تولید می‌شود که برای بی‌خطر کردن آنها از دستگاه اتوکلاف (فشار بخار با درجه 700 به بالا) استفاده می‌شود.

تولید روزانه 22 تن پسماند عفونی بیمارستانی در اصفهان
تیمور باجول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با پسماندهای بیمارستانی اظهار داشت: روزانه 22 تن پسماند عفونی بیمارستانی تولید که توسط سازمان بازیافت دفن می‌شود.

وی در مورد بی‌خطر کردن پسماندهای عفونی بیمارستانی گفت: بیمارستان‌های دولتی مجهز به دستگاه اتوکلاف هستند که با فشار بخار با درجه 700 به بالا پسماندهای عفونی را بی‌خطر می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان در ادامه افزود: پس از بی‌خطر کردن، پسماندها به سلول‌های دفن بهداشتی (لند فیل) منتقل می‌شوند، این سلول‌ها با پوشش ژئوتکسی‌کال و ژئوممبران (پوششی از جنس پلی‌اتیلن) ایزوله شده و مانع از نفوذ شیرابه‌ها به آب‌های زیر سطحی می‌شود.

وی درباره جمع‌آوری شیرابه‌ها تصریح کرد: شیرابه‌ها به وسیله لوله‌گذاری در داخل سلول‌های بهداشتی جمع‌آوری و به سبتینگ بتونی ایزوله منتقل می‌شود.

باجول در ارتباط با بیمارستان‌های بخش خصوصی گفت: بیمارستان‌های بخش خصوصی مجهز به دستگاه اتوکلاف نیستند و تنها چند بیمارستان بخش خصوصی براساس تکلیف سازمان محیط زیست باید مجهز به دستگاه اتوکلاف شوند.

وی در پایان در مورد تولید پسماندها تصریح کرد: تولید پسماند عفونی بیمارستانی در شهر اصفهان روزانه 22 تن، پسماند عادی تولید شده توسط مردم یک هزار تن و سرانه عادی تولید پسماند شهر اصفهان برای هر فرد 650 گرم است.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول