اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

توسعه فرهنگی منوط به گسترش فرهنگ مطالعه است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: جامعه‏ای می‏تواند به سوی توسعه فرهنگی سوق داده شود که فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید در آن جامعه رو به گسترش باشد.

توسعه فرهنگی منوط به گسترش فرهنگ مطالعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان دماوند علی‏رضا قاسمی‏فرزاد در جلسه ستاد نهضت مطالعه مفید که با حضور اعضای ستاد شهرستان در فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت مطالعه و علم‏اندوزی در دین مبین اسلام را می‏توان در کتاب آسمانی یعنی قرآن کریم و احادیث و روایات از پیامبر عظیم‏الشأن و ائمه اطهار (ع) مشاهده کرد.

وی افزود: همین بس که خداوند متعال پیامبر خود را با ندای وحی و کلمه "اقراء" به پیامبری مبعوث ساخت.

فرماندار دماوند با بیان اینکه این اهمیت را می‏توان در دیگر کتاب‏های مورد توجه شیعه چون نهج‏البلاغه نیز مشاهده کرد، افزود: آنچه در شاخص فرهنگی به عنوان توسعه و رواج کتابخوانی و مطالعه مفید مورد توجه بوده، میزان مطالعه و نوع نگاه هر فردی به کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، قاسمی‏فرزاد همچنین در نشستی با اشاره به ترورهای یک سال اخیر دشمن و هدف قرار دادن نخبگان کشور افزود: انفجار اخیر که موجب به شهادت رسیدن یکی از دانشمندان هسته‏ای و استاد دانشگاه کشورمان شد، از عزم ملت ایران در مقابل پیشرفت و توسعه علم و دانش نمی‏کاهد.

وی ادامه داد: نهضت علمی در ایران روزبه‌روز در حال رشد و توسعه بوده و این مهم با مجاهدت، فداکاری و تلاش جوانان این مرز و بوم به دست آمده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند افزود: به شهادت رسیدن "مصطفی احمدی‏روشن" که یکی از دانشمندان هسته‏ای و محقق برجسته شیمی بود، نه تنها هیچ تاثیری بر تلاش جوانان در توسعه علمی کشور نخواهد داشت بلکه دیگر محققان و دانشجویان با مشاهده این واقعه مصمم‏تر در صحنه می‏مانند و برای رسیدن به قله‏های رفیع موفقیت تلاش می‏کنند.

فرماندار شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: دست یافتن به استقلال و عزت بهای بسیاری دارد و ملت ایران گر چه از مشاهده این وقایع اندوهگین می‏شوند ولی این امر کوچک‏ترین تاثیری بر اهداف و اندیشه‏های آنان نخواهد داشت.

قاسمی‏فرزاد بر راسخ‏تر شدن اراده و عزم ملی مردم ایران اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: مردم همیشه بیدار و در صحنه ایران همواره در تمامی صحنه‏ها، وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه نشان داده و امروز نیز پایدارتر از قبل در صحنه خواهند بود.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول