اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

افزایش سرانه مطالعه مفید به 79 دقیقه

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از افزایش سرانه مطالعه مفید به 79 دقیقه با سه درصد رشد نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش سرانه مطالعه مفید به 79 دقیقه
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کورائیم از تامین تجهیزات و نرم‌افزار‌های دیجیتالی و منابع مکتوب بروز علمی درکتابخانه های عمومی استان خبر داد.
وی اظهار داشت: در تمامی کتابخانه‌هایی که امکانات مخابراتی اجازه نصب اینترنت پر سرعت را داده باشد، اینترنت پر سرعت راه‌اندازی شده است.
این مسئول افتتاح شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را گامی دیگر در راستای ارتقای سرانه مطالعه مفید و دیجیتالی کردن کتابخانه عنوان کرد.
وی بیان داشت: اعضای این شبکه در کشور از 100 هزار نفر فراتر رفته و با توجه به راه‌اندازی مسابقات علمی و فرهنگی به مناسبت‌های مختلف در این سایت و ارسال جوایز به برندگان مسابقات از طرف نهاد، استقبال از این شبکه روز به روز بیشتر خواهد شد.
مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین از احداث هفت باب کتابخانه در روستاهای استان خبر داد و گفت: مراحل ساخت این کتابخانه‌ها آغاز شده است.
فرهمندامین ابراز داشت: در چشم‌انداز نهاد در افق 1404 روستاهای با جمعیت بالای 2 هزار و 500 نفر جمعیت صاحب کتابخانه می‌شوند.
بخشدار کورائیم نیز در این جلسه کتاب را یکی از کالا‌های اساسی و مورد نیاز جامعه بشری دانست و افزود: کتاب به عنوان ارزشمندترین دوست و هدایتگر انسان در حوزه‌های مختلف علمی است.
علیرضا کاظمی به جایگاه والای کتاب در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: قرآن بزرگترین کتاب مسلمانان است و نقش هدایتگری آن در زندگی انسان بی‌بدیل است.
وی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: استقبال اقشار مختلف مردمی به ویژه دانشجویان از کتابخانه عمومی کورائیم چشمگیر است و مسابقات فرهنگی و نمایشگاه‌های کتاب که به مناسبت‌های مختلف در کتابخانه برگزار می‌شود مورد بازدید گسترده علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار می‌گیرد.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی کورائیم با اشاره به گستردگی روستاها در بخش کورائیم خواستار تامین زیر‌ساخت‌های لازم برای احداث کتابخانه در روستاهای پر جمعیت این بخش شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حاشیه برگزاری جلسه انجمن کورائیم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با حضور در کتابخانه عمومی کورائیم از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.
صادق‌ فرهمندامین در جریان این بازدید، کتابخانه‌های عمومی را به عنوان سمبل و نماد فرهنگی در سطح شهرستان و بخش عنوان کرد و افزود: این مکان‌های مهم و تاثیرگذار باید به پایگاه‌های مهم مردمی تبدیل شود و اقشار مختلف مردم بخش یا شهر در این مکان‌های علمی حضور چشمگیر داشته باشند.
این مسئول با تاکید بر شاداب‌سازی کتابخانه‌ها اظهار داشت: فضا‌های داخلی و محوطه کتابخانه‌‌ها باید با گل‌ها و اقلام و وسایل تزئینی آماده‌سازی شود و این مکان‌های فرهنگی همیشه پویایی، سر زندگی و شادابی خود را حفظ کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه این بازدید به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اداره کل برای بازدید کارشناسان از کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: در این بازرسی‌ها نواقصات و نقاط ضعف و قوت فعالیت کتابخانه‌‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.       
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول