اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فنی و عمرانی سازمان آموزش فنی ‌و حرفه‌ای خبر داد

احداث 687 مرکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای در کشور

خبرگزاری فارس: مدیر امور فنی و عمرانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: 687 مرکز آموزش فنی ‌و حرفه‌ای در سراسر کشور احداث شده است.

احداث 687 مرکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه داود ناصری عصر امروز در نشست بررسی مشکلات شهرستان اشنویه اظهار داشت: در 67 مرکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای مهارت‌های علمی و کاربردی آموزش داده می‌شود.

وی افزود: عملیات ساخت 276 مرکز از مصوبات سفرهای هیئت دولت و رئیس جمهوری به مناطق مختلف کشور آغاز شده که تاکنون نیمی از آنها به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول با اشاره به اقدامات مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای در سال جاری، اضافه کرد: 54 مرکز فنی‌وحرفه‌ای با اعتبار 450 میلیارد ریال در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی 34 مرکز فنی‌وحرفه‌ای دیگر نیز در هفته دولت سال آینده و سایر مناسبت‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرامور فنی و عمرانی سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای اضافه کرد: از آغاز فعالیت دولت نهم تاکنون، میزان برخورداری مراکز فنی‌وحرفه‌ای از فضای آموزشی از 800 هزار متر مربع به یک میلیون و 400 هزار متر مربع رسیده است.

ناصری با بیان اینکه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی بستر را برای ورود به بازار کار و اشتغالزایی جوانان آماده می‌کند، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 2 میلیون نفر، روز مهارت‌های فنی در مراکز فنی‌وحرفه ای آموزش داده می‌شود که 50 هزار نفر، روز از این مجموع به استان آذربایجان غربی اختصاص دارد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای و نقش آن در ایجاد اشتغال افزود: کسب مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای از آن جهت که فرد را برای ورود به بازار اشتغال آماده می‌کند، حائز اهمیت است.

مدیرامور فنی و عمرانی سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای ادامه داد: به مناسبت ایام مبارک دهه فجر 20 مرکز فنی‌وحرفه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول اظهار داشت: برای احداث این مراکز در مجموع 150 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این مراکز چهار مرکز در شهرهای ارومیه، چالدران و اشنویه در آذربایجان غربی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول