اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی انجام شد

واگذاری 75 درصد خدمات گاز به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: معاون شرکت گاز خراسان شمالی گفت: 75 درصد خدمات گاز این استان به بخش خصوصی واگذار شده است.

واگذاری 75 درصد خدمات گاز به بخش خصوصی
سیدرضا هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه بخش‌های امداد، کنترل، تعمیرات، توسعه، شبکه و نصب کنتور شرکت گاز استان به بخش خصوصی واگذار شده است، اظهار داشت: این اقدام در راستای سیاست‌های اصل 44 و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های شرکت گاز خراسان شمالی، طی سال‌های پس از تاسیس استان گفت: در ابتدای تشکیل خراسان شمالی طول خطوط لوله گاز در استان 968 کیلومتر بوده که این میزان اکنون به 2 هزار و 955 کیلومتر رسیده است.

هاشمی درصد پیشرفت خط انتقال گاز در این استان طی این مدت را نسبت به ابتدای تشکیل 209 درصد رشد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدای تاسیس استان صرفا 48 هزار و 918 انشعاب نصب شده بود، تصریح کرد: تعداد انشعاب گاز در خراسان شمالی اکنون به 103 هزار مورد رسیده است که نسبت به 7 سال گذشته 111 درصد رشد داشته است.

معاون شرکت گاز خراسان شمالی ادامه داد: هم‌اکنون 169 هزار و 909 مشترک گاز در این استان وجود دارد که تعداد مشترکان نسبت به ابتدای تشکیل استان 135 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در ابتدای تشکیل خراسان شمالی تنها 72 هزار و 279  مشترک گاز در استان وجود داشت.

هاشمی شمار شهرهای برخوردار از گاز در خراسان شمالی را هم 15 شهر عنوان کرد و افزود: در ابتدای تاسیس استان 9 شهر به گاز سراسری متصل بودند.

وی از رشد 719 درصدی روستاهای برخوردار از گاز در این استان نیز خبر داد و گفت: در 7 سال قبل تنها 26 روستای خراسان شمالی از نعمت گاز برخوردار بودند که این تعداد اکنون به 213 روستا افزایش یافته است.

معاون شرکت گاز خراسان شمالی همچنین در مورد خانوارهای زیرپوشش گاز در این استان اظهار داشت: بر همین اساس 163 هزار و 981 خانوار استان از نعمت گاز برخوردار بوده که نسبت به ابتدای تشکیل استان 108 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ابتدای تشکیل استان صرفا 79 هزار خانوار خراسان شمالی زیرپوشش خدمات گاز قرار داشتند.

هاشمی جمعیت زیرپوشش گاز در استان را هم‌اکنون 647 هزار و 224 نفر اعلام کرد و گفت: تنها 283 هزار نفر در ابتدای تشکیل استان در سال 83 از نعمت گاز برخوردار بوده که درصد پیشرفت گازرسانی در استان نسبت به ابتدای تشکیل 129 درصد بوده است.

وی شمار مصرف کنندگان عمده و صنعتی گاز در این استان را نیز 209 واحد اعلام کرد و اظهار داشت: 32 واحد صنعتی در ابتدای شکل گیری استان از نعمت گاز برخوردار بوده‌اند.

معاون شرکت گاز خراسان شمالی همچنین گازرسانی به 27 جایگاه سی.ان.جی را از دیگر فعالیت‌های این شرکت در استان اعلام کرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول