اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول گروه توسعه ورزش قهرمانی تربیت‌بدنی استان مرکزی

مربیگری در ورزش حرفه است

خبرگزاری فارس: مسئول گروه توسعه ورزش قهرمانی اداره کل تربیت‌بدنی استان مرکزی گفت: مربیگری در ورزش حرفه است و باید به مربیگری در ورزش به عنوان یک شغل و حرفه نگریست.

مربیگری در ورزش حرفه است
ابوالفضل یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر اکثر افرادی که به عرصه مربیگری در ورزش روی می‌آورند، یا شاغل هستند و یا اینکه مربیگری در درجه دوم و سوم شغلشان قرار دارد و به آن به عنوان شغل با اهمیتی نگاه نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه در ایران مربیگری به صورت کاملا غیر حرفه‌ای انجام می‌شود، تصریح کرد: کسانی که به مربیگری روی می‌آورند همه از روی عشق و علاقه است و زمانی هم که مربیگری با عشق و علاقه باشد و هیچ پاداشی برای مربیان در نظر گرفته نشود، نمی‌توان مربی را اجبار کرد که ‌در کلاس‌های ارتقای مربیگری شرکت کرده، وقت ‌و هزینه بگذارد و قهرمان پرورش دهد.
مسئول گروه توسعه ورزش قهرمانی اداره کل تربیت‌بدنی استان مرکزی تاکید کرد: زمانی باید از مربی خواست در کلاس‌های توجیهی شرکت کند، وقت بگذارد، هزینه و‌ دلسوزی کند که به شغل مربیگری به عنوان یک حرفه نگریسته شود و حقوق و مزایای عالی برای او در نظر گرفته شود، در این صورت است که بدون شک مربی در کلاس‌های توجیهی شرکت خواهد کرد، اطلاعاتش را بالا برده و بعد از کسب آخرین اطلاعات و علم روز مربیگری به امر قهرمان پروری خواهد پرداخت.
یوسفی ادامه داد: در حال حاضر ورزش در کشور ما با همین‌ عشق و علاقه‌ها‌ اداره می‌شود و ما باید از روزی بترسیم که این عشق و علاقه از بین برود.
وی با اشاره به اینکه مربیان روز به روز در حال بی‌انگیزه شدن هستند، اضافه کرد: حقوقی که هم اکنون به مربیان پرداخت می‌شود به اندازه‌ای نیست که مربیان به عنوان شغل دوم به آن نگاه کنند، حقوق و مزایایی که امروز به مربیان پرداخت می‌شود با حقوق 25 سال قبل برابری می‌کند که اگر خواهان پرورش ورزشکاران حرفه‌ای هستیم باید به فکر تغییر حقوق مربیان باشیم تا در آنها ایجاد انگیزه کنیم که آنها بتوانند با آرامش و فراغت بال و انگیزه بیشتر به دنبال دانش‌های جدید مربیگری بروند و قهرمانان حرفه‌ای پرورش دهند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول