اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کوهنوردان آمل خبر داد

عضویت 480 کوهنورد در انجمن کوهنوردان آمل

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن کوهنوردان آمل گفت: انجمن کوهنوردان آمل با سه سال فعالیت خود، 127 عضو اصلی و 350 داوطلب صعود به کوه دارد.

عضویت 480 کوهنورد در انجمن کوهنوردان آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدحسن بطحایی ظهر امروز در همایش بزرگ زندگی پاک، هوا و طبیعت در این شهرستان اظهار داشت: استان مازندران به دلیل در اختیار داشتن جنگل‌های انبوه، ارتفاعات و دامنه‌های دماوند، بارندگی و دریا از هوای مطبوعی برخوردار است و این عوامل بر لطافت هوای این استان بیش از پیش می‌افزایند.

وی در ادامه عنوان کرد: در این استان آلودگی هوای خاصی نداریم که این امر به تنوع زیستی و سرسبزی آن برمی گردد.

بطحایی تصریح کرد: گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی، چشم‌انداز بکر، محیط زیست و محیط‌های فیزیکی از عوامل کاهش آلودگی هوا هستند.

رئیس انجمن کوهنوردان آمل در مورد تشکیل این انجمن یادآور شد: انجمن کوهنوردان آمل با نزدیک به سه سال فعالیت خود، 127 عضو اصلی و 350 داوطلب صعود به کوه دارد.

وی درباره فعالیت‌های متعدد انجمن کوهنوردان ایران شعبه آمل اضافه کرد: شرکت در همایش‌های پاک‌سازی طبیعت، پارک‌ها و کوه‌ها، تشکیل کلاس‌های نقشه‌خوانی برای کوهنوردان، شرکت در همایش‌های منطقه‌ای کوه و کوهنوردی، صعود متعدد به دامنه‌های البرز و قله دماوند، انتشار مجله و گاهنامه "پژواک کوهستان" از برنامه‌های مهم ما در این انجمن است.

این مسئول از فعالیت چشمگیر اعضای این انجمن در برگزاری جشن روز ملی دماوند و آیین ملی جشن تیرگان خبر داد و اذعان داشت: در کنگره علمی دماوندشناسی این انجمن فعال بوده که تاکنون بیش از 10 مورد مقاله به دبیرخانه آن ارسال شد و زمان همایش نیز 9 تیر ماه 1391 در دانشگاه شمال این شهرستان اعلام شد.

انتهای پیام/ن۳۰

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول