اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

بازدید کوهنوردان لواسان و مشهد از گنبد نمکی دشتی

خبرگزاری فارس: گروه کوهنوردی لواسان و مشهد از گنبد نمکی دشتی بازدید کردند.

بازدید کوهنوردان لواسان و مشهد از گنبد نمکی دشتی
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، مسئول گروه کوهنوردی لواسان صبح امروز در حاشیه بازدید از گنبد نمکی دشتی اظهار داشت: از سال 1388 که با هیئت کوهنوردی دشتی آشنا شدم و برای نخستین بار برای بازدید از گنبد نمکی دشتی به خورموج سفر کردم علاقه عجیبی به مردم این شهرستان و بازدید از گنبد نمکی در من ایجاد شد.
مهدی ضرابیان افزود: دیدن هر باره گنبد نمکی دشتی دیدن زیبایی‌های تازه و منظره جدید است و همواره دلم برای دیدن گنبد نمکی و دوستانم در دشتی می‌تپد.
وی ادامه داد: اکنون که این گنبد در آثار ملی قرار گرفته و ثبت شده باید مردم منطقه و مسئولان نسبت به حفاظت از آن تلاش بیشتری نشان دهند.
ضرابیان تصریح کرد: متاسفانه شاهد نقشه‌برداری در حاشیه گنبد نمکی توسط برخی افراد بودیم که به گفته خودشان برای شرکت شن و ماسه‌ای کار می‌کردند که مجوز بهره‌برداری از کوه نمک گرفته بودند و فعالیت چنین شرکت‌هایی یعنی تخریب این پدیده بی‌نظیر و درخواستم از مسئولان صنایع و معادن و مربوطه این است که از صدور چنین مجوزهایی خودداری کنند.
رئیس هیئت کوهنوردی دشتی نیز گفت: بعد از خبری که دوستان و اعضای هیئت در بازدید از گنبد نمکی مبنی بر نقشه‌برداری یک شرکت به ما دادند پیگیر این موضوع بودیم ولی تاکنون پاسخ موثقی دریافت نکرده‌ایم.
حمید زارعی افزود: امیدوارم این اتفاق صورت نگیرد و مهم‌ترین وظیفه مسئولان حفاظت از این کوه است و با صدور مجوز کمک به تخریب بزرگ‌ترین و مهم‌ترین گنبد نمکی دنیا کرده‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: در ماه‌های اخیر و به ویژه زمستان میزبان گروه‌های مختلف کوهنوردی از سراسر کشور بوده‌ایم ولی مشکل اساسی شهرستان ما کمبود خوابگاه است و امیدواریم به زودی خوابگاه تربیت‌بدنی احداث شود.
کوه نمکی جاشک به عنوان تنها اثر طبیعی ملی استان بوشهر در سال 1388 به ثبت رسیده و اکنون در اختیار محیط زیست قرار گرفته ‌است. از مهم‌ترین خصوصیات بارز و متفاوت کوه نمکی جاشک به نوع نمک‌های این کوه نمکی، گنبدها و غارهای منحصربه‌فرد، آبشارها، بلورها و ... می‌توان اشاره داشت.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول