اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش گروه‌های امداد در ارتفاعات ماسوله

کوهنورد مفقود شده نجات یافت

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی گیلان گفت: کوهنورد مفقود شده در قله شاه معلم ماسوله پس از تلاش 36 ساعته گروه‌های امداد در شرایط بد آب و هوایی نجات یافت.

کوهنورد مفقود شده نجات یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جابر کوچکی‌نژاد ظهر امروز در جمع اعضای هیئت کوهنوردان استان به تشریح نجات کوهنورد مذکور پرداخت و اظهار داشت: سهیل نصیری کوهنورد مفقود شده 24 ساله در قله شاه معلم ماسوله پس از تلاش 36 ساعته گروه‌های امداد و نجات در شرایط بد آب و هوایی و برف سنگین صبح امروز نجات یافت.

وی افزود: در این عملیات نجات کوهنوردانی از هیئت‌های کوهنوردی رشت و ماسال به صورت گروه‌های جستجو و هلال‌احمر و آتش‌نشانی رشت و فومن به صورت پشتیبانی 24 ساعته در منطقه حضور داشتند.

این مسئول ادامه داد: این کوهنورد پس از صعود به قله شاه معلم در بعد از ظهر روز جمعه هفتم بهمن جاری در راه بازگشت از قله گم شده بود.

رئیس هیئت کوهنوردی گیلان از تمام هیئت‌ها و گروه‌های کوهنوردی که قصد صعود زمستانی به ارتفاعات را دارند خواست تا تمام تجهیزات کوهنوردی را برای شرایط طوفانی به همراه خود داشته باشند و در صورت تسلط کامل و بررسی شرایط جوی مبادرت به صعود کنند.

وی، با اشاره به صعود زمستانی بین‌المللی به دماوند به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یادواره‌ شهدای غدیر به ویژه سردار شهید حسن تهرانی مقدم (عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون کوهنوردی) گفت: این صعود با حضور 250 کوهنورد منتخب استان‌های سراسر کشور و 26 کوهنورد خارجی از شش تا 11 بهمن جاری در حال برگزاری است.

کوچکی‌نژاد اذعان داشت: بر اساس آخرین گزارش‌ها از تهران، 26 کوهنورد زن و مرد خارجی از کشورهای اسپانیا، نپال، روسیه، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه حضور دارند که در بین آنها چهره‌های شاخصی به چشم می‌خورند.

به گفته رئیس هیئت کوهنوردی گیلان، از این استان نیز کامران کریمی شاد، منیره شجری کهن، مصطفی مجنده و اسماعیل کارگاه حضور دارند که این افراد در تست‌های انتخابی برای صعود زمستانی انتخاب شدند.

به گزارش فارس، در عملیات نجات کوهنورد مفقود شده گروه‌های تخصصی کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان‌های رشت، فومن و ماسال متشکل از 15 نفر از امدادگران به همراه تجهیزات کامل امدادی و آمبولانس‌های پیشرفته به منطقه مذکور اعزام شدند و پس از ارزیابی منطقه موفق شدند کوهنورد مفقود شده را در مسیر کوه‌های شاه معلم ماسوله پیدا کنند.

به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر، امدادگران جمعیت هلال‌احمر این کوهنورد را از مسیر کوه‌های ماسال به پایین مسیر هدایت کردند.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول