اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حفاظت از محیط زیست مازندران خبر داد

ساخت‌وسازهای بی‌رویه پای قله دماوند

خبرگزاری فارس: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست مازندران خواستار شد از ساخت و سازهای بی‌رویه در پای قله دماوند که باعث از بین رفتن گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری می‌شود، جلوگیری شود.

ساخت‌وسازهای بی‌رویه پای قله دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، داریوش مقدس ظهر امروز در همایش بزرگ زندگی پاک، هوا و طبیعت در این شهرستان با اشاره به نقش هوای سالم در طراوت و شادابی جامعه بیان داشت: هوا، آب و خاک و تنوع زیستی از عوامل مهم و منابع ارزنده موجود در دنیا هستند.

وی ادامه داد: هوا از مهم‌ترین عوامل حیاتی است، زیرا محدود بوده و هوای قابل تنفس در حدود 12 مایلی یا 20 کیلومتری سطح زمین موجود و بالاتر از آن خلاء را شاهد خواهیم بود.

مقدس با اعلام اینکه از قرن 18 به بعد آلودگی هوا رشد پیدا کرده و با انقلاب صنعتی و ایجاد تکنولوژی برای تولید و بهره‌برداری بیش از اندازه شدت پیدا کرد، گفت: آلودگی هوا باعث از بین رفتن موجودات و طبیعت اطراف می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: از نیمه دوم قرن بیستم با شدت گرفتن آلودگی به خاطر افزایش مواد آلاینده وارونگی هوا ایجاد شد که ساکن ماندن آلاینده‌ها باعث صدمات و تلفات انسانی زیادی شد.

مقدس با اعلام اینکه امروزه اکسیژن سالم کمتر در اختیار ما است، خاطرنشان کرد: از سال 1374 در ایران ارگان‌های وزارت کشور، محیط زیست و شورای ترافیک گردهم آمدند تا در مورد هوای پاک تصمیم گیری کرده و دستاورد بزرگ آنها نامگذاری یک هفته به نام هوای پاک بود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست مازندران درباره قله دماوند ادامه داد: این قله یکی از نمادهای بارز و اثر ملی کشور است که در استان مازندران جای دارد.

وی اذعان داشت: در گذشته برای صعود به دماوند از منطقه " پل مون" به سمت قله حرکت می‌کردند، ولی هم‌اکنون با ایجاد جاده، تا منطقه "گوسفند سرا" خودرو تردد می‌کند.

مقدس خواستار شد تا از ساخت و سازهای بی‌رویه در پای قله دماوند که باعث از بین رفتن گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری می‌شود و تخریب این اثر ملی را در پی خواهد داشت، به شدت جلوگیری شود.

به گزارش فارس، در این مراسم از قدرت‌الله رجایی رئیس هیئت کوهنوردی این شهرستان و یکی از پیشکسوتان ورزش کوهنوردی مازندران تقدیر شد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول