وی افزود: این نمایشگاه در کنار انتخاب کتاب سال نوجوان با گستره ملی و حضور ناشران کودک و نوجوان با 20 درصد تخفیف انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار میشود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ادامه داد: تمام مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان هر روز در ایام فجر برنامههای ویژهای را برگزار میکنند.
مخلصی ابراز داشت: برگزاری برنامه «سپید و سیاه» با حضور افرادی که سهم مهمی در پیروزی انقلاب داشتهاند با هدف آشنایی کودکان و نوجوانانی که فاصله زیادی با آن دوران داشتهاند از جمله برنامههای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در دهه فجر است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به ازای هر 10 هزار دانشآموز در استان، یک مرکز فرهنگی، هنری دایر میشود که با توجه به جمعیت 200 هزار نفری دانشآموزی در استان قم تنها 9 مرکز فرهنگی هنری دائر است که این میزان باید به 20 مرکز ارتقا پیدا کند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از راهاندازی مجتمع بینالمللی آفرینشهای دینی، مذهبی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قم خبر داد و بیان داشت: این مجتمع در زمینی به مساحت هفت هزار متر زیربنا و زمینی به مساحت 12 هزار و 500 مترمربع با اعتبار دو و نیم میلیارد تومان از اعتبارات سفر رهبری به استان قم در شهر پردیسان در حال ساخت است که تا پایان سال 91 به بهرهبرداری خواهد رسید.
* کانون تخصصی زبان قم هزار عضو دارد
مخلصی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: کانون زبان ایران وابسته به کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قم ویژه کودک، نوجوان و بزرگسالان با آموزش زبانهای انگلیسی، عربی و اسپانیایی به عنوان تخصصیترین تشکل زبانآموزی دارای مدرک بینالمللی بوده که در حال حاضر هزار زبانآموز در این مرکز آموزش میبینند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم اظهار داشت: در حال حاضر نیاز مخاطبین به کتاب با 30 سال گذشته تغییر کرده است و باید با توجه به ابزارهای مختلف اطلاعرسانی و توسعه جامعه نیاز کودک و کتابخوانی را برطرف ساخت.
وی در ادامه با بیان اینکه کتابهای موجود بیشتر جنبه بازاری دارند تا فرهنگی ادامه داد: این معضل به عنوان یک آفت در حوزه نشر و محتوا است و باید کتابها را از نظر غنایی مناسب با سن و سال کودک نوشت تا انگیزه و علاقه آنان با کتاب و کتابخوانی در آینده حفظ شود.
مخلصی از کتاب به عنوان یک صنایعدستی یاد کرد و افزود: بوی کاغذ و صدای ورق زدن آن برای علاقهمندان به کتاب و کتابخوانی حسی آرامش بخش دارد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم نقش اولیا و مربیان تربیتی را در مدارس مهم دانست و اظهار داشت: اولیا و مدیران تربیتی باید در مدارس مطالعه کتب غیر درسی را برنامهریزی کنند تا بتوانند این طرح را به عنوان یک فرهنگ ثابت در زمینه کتاب و کتابخوانی در مدارس ایجاد کنند.
انتهای پیام/و۱۰/د1000