اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم خبر داد

راه‌اندازی مجتمع بین‌المللی آفرینش‌های دینی و مذهبی در قم

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از راه‌اندازی مجتمع بین‌المللی آفرینش‌های دینی و مذهبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قم خبر داد.

راه‌اندازی مجتمع بین‌المللی آفرینش‌های دینی و مذهبی در قم
محمد مخلصی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در قم اظهار داشت: نمایشگاه تخصصی کتاب نوجوان 18 تا 24 بهمن ماه همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مجتمع امام خمینی(ره) استان قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه در کنار انتخاب کتاب سال نوجوان با گستره ملی و حضور ناشران کودک و نوجوان با 20 درصد تخفیف انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ادامه داد: تمام مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان هر روز در ایام فجر برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار می‌کنند.

مخلصی ابراز داشت: برگزاری برنامه «سپید و سیاه» با حضور افرادی که سهم مهمی در پیروزی انقلاب داشته‌اند با هدف آشنایی کودکان و نوجوانانی که فاصله زیادی با آن دوران داشته‌اند از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در دهه فجر است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به ازای هر 10 هزار دانش‌آموز در استان، یک مرکز فرهنگی، هنری دایر می‌شود که با توجه به جمعیت 200 هزار نفری دانش‌آموزی در استان قم تنها 9 مرکز فرهنگی هنری دائر است که این میزان باید به 20 مرکز ارتقا پیدا کند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از راه‌اندازی مجتمع بین‌المللی آفرینش‌های دینی، مذهبی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قم خبر داد و بیان داشت: این مجتمع در زمینی به مساحت هفت هزار متر زیربنا و زمینی به مساحت 12 هزار و 500 مترمربع با اعتبار دو و نیم میلیارد تومان از اعتبارات سفر رهبری به استان قم در شهر پردیسان در حال ساخت است که تا پایان سال 91 به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

* کانون تخصصی زبان قم هزار عضو دارد

مخلصی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: کانون زبان ایران وابسته به کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قم ویژه کودک، نوجوان و بزرگسالان با آموزش زبان‌های انگلیسی، عربی و اسپانیایی به عنوان تخصصی‌ترین تشکل زبان‌آموزی دارای مدرک بین‌المللی بوده که در حال حاضر هزار زبان‌آموز در این مرکز آموزش می‌بینند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم اظهار داشت: در حال حاضر نیاز مخاطبین به کتاب با 30 سال گذشته تغییر کرده است و باید با توجه به ابزارهای مختلف اطلاع‌رسانی و توسعه جامعه نیاز کودک و کتابخوانی را برطرف ساخت.

وی در ادامه با بیان اینکه کتاب‌های موجود بیشتر جنبه بازاری دارند تا فرهنگی ادامه داد: این معضل به عنوان یک آفت در حوزه نشر و محتوا است و باید کتاب‌ها را از نظر غنایی مناسب با سن و سال کودک نوشت تا انگیزه و علاقه آنان با کتاب و کتابخوانی در آینده حفظ شود.

مخلصی از کتاب به عنوان یک صنایع‌دستی یاد کرد و افزود: بوی کاغذ و صدای ورق زدن آن برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی حسی آرامش بخش دارد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم نقش اولیا و مربیان تربیتی را در مدارس مهم دانست و اظهار داشت: اولیا و مدیران تربیتی باید در مدارس مطالعه کتب غیر درسی را برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند این طرح را به عنوان یک فرهنگ ثابت در زمینه کتاب و کتابخوانی در مدارس ایجاد کنند.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول