اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به عنوان اثر معنوی

جشن سده کرمان ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: آیین‌های ویژه جشن سده کرمان در فهرست آثار معنوی ثبت ملی شد.

جشن سده کرمان ثبت ملی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محمدمهدی افضلی با اشاره به اقدامات خوب و مثبت دولت‌های نهم و دهم برای حفظ آیین‌های باستانی و کهن این مرز و بوم‌ اظهار داشت: ثبت ملی جشن سده کرمان در کنار ثبت جهانی نوروز و درج آن در تقویم سازمان ملل گواهی بر این اقدام مهم است.

وی با بیان اینکه جشن سده کرمان از آیین‌های کهن این مرز و بوم محسوب می‌شود، عنوان کرد: تمهیدات ویژه‌ای به منظور ایجاد نظم و آرامش در محل برگزاری این جشن‌ اندیشیده شده است.

افضلی ابراز داشت: هر سال‌ جمعیت قابل توجهی برای تماشای مراسم جشن سده از داخل و خارج استان کرمان حضور می‌یابند که به دلیل محدودیت مکان برگزاری جشن سده نسبت به تعداد زیاد شرکت‌کنندگان، برقراری نظم این مکان‌ تابع شرایط خاصی است.

وی خاطرنشان کرد: جشن سده کرمان، 10 بهمن ماه جاری از ساعت 14 تا 18 در محل باغچه بداغ‌آباد واقع در انتهای خیابان مهدیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول