اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کل محیط زیست همدان خبر داد

افتتاح 3 ایستگاه پالایش آلودگی هوا در دهه فجر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره‌کل محیط زیست استان همدان از افتتاح سه ایستگاه پالایش آلودگی هوا در دهه فجر امسال خبر داد.

افتتاح 3 ایستگاه پالایش آلودگی هوا در دهه فجر
قربانعلی محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: تاکنون از ابتدای سال در بحث آلودگی هوا 39 روز شرایط بالای استاندارد داشته‌ایم که از این تعداد 23 روز در شهر همدان بوده است و از این 23 روز 16 روز در شرایط هشدار، سه روز در شرایط اضطرار و چهار روز در شرایط بحرانی قرار داشته‌ایم که عمده آلودگی در سطح شهر همدان بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای آلاینده امسال در اسفند ماه مشخص می‌شود، افزود: در سال 89، 32 واحد صنعتی به عنوان واحد آلاینده در سطح استان معرفی شدند، که از این تعداد برای 19 واحد اخطاریه قانونی صادر شد و 10 واحد آلاینده نیز به علت عدم توجه به اخطاریه‌ها و قرار نگرفتن در وضعیت عدم آلودگی به مراجع قانونی معرفی شدند که برای چهار واحد نیز جریمه‌هایی صادر شد.

رئیس اداره‌کل محیط زیست استان همدان تصریح کرد: واحدها به طور منظم به صورت دوره‌ای یا تصادفی دائماً پایش می‌شوند که این امر در مسیر بهبود وضعیت حفظ محیط زیست در پارامترهای هوا مؤثر است.

وی ادامه داد: معیار و ملاک نیز سنجش‌هایی است که صورت می‌گیرد و مکانیسم‌های بازدارنده وجود داشته و شدت و ضعف نیز دارد و اگر تأثیری نداشته باشد اداره مراحل سنگین‌تری را با کمک سایر مراجع تصمیم‌گیری اعمال می‌کند. امسال در راستای حفظ محیط زیست در استان چهار واحد لنت‌سازی تعطیل شده که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: از جمله برنامه‌های اداره‌کل محیط زیست استان همدان برای سال جاری افتتاح سه ایستگاه پالایش آلودگی هوا است که این ایستگاه‌ها در ادامه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا که در همدان و ملایر فعال هستند، در دهه فجر در شهرستان‌های نهاوند، اسدآباد و کبودراهنگ افتتاح می‌شود.

رئیس اداره‌کل محیط زیست استان همدان گفت: این ایستگاه‌ها قابلیت سنجش پارامترهای مختلف آلودگی هوا را از قبیل منواکسید کربن، ازن، NOX، SO2 و ذرات معلق را به صورت شبانه‌روزی دارند و همچنان پارامترهای قابل اندازه‌گیری آن در حال افزایش است. افتتاح این ایستگاه‌ها اقدام مؤثری برای سنجش است و در پایش وضعیت آلودگی هوا کمک می‌کند تا به وضعیت خود از لحاظ آماری پی ببریم.

محمدپور اضافه کرد: برای این سه پروژه 485 میلیون تومان هزینه شده که 175 میلیون تومان برای ایستگاه پالایش آلودگی هوا در کبودراهنگ از محل اعتبارات استانی، 160 میلیون تومان برای افتتاح ایستگاه پالایش آلودگی هوا در شهرستان نهاوند از محل اعتبارات ملی و 150 میلیون تومان هم از محل اعتبارات ملی برای ایستگاه پالایش آلودگی هوا در شهرستان اسدآباد هزینه شده است که از جمله برنامه‌های مهم در چند روز آینده است.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امسال اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن نیز به عنوان ششمین اداره شهرستانی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول