اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مسئولان شهری بجنورد انجام شد

نصب تجهیزات ورزشی در زندان بجنورد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگی تربیتی زندان‌های خراسان شمالی گفت: با تعامل و همکاری اعضای شورای شهر و شهرداری بجنورد با اداره کل زندان‌های خراسان شمالی، تجهیزات ورزشی برای زندانیان نصب و راه‌اندازی شد.

نصب تجهیزات ورزشی در زندان بجنورد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین شمس‌آبادی اظهار داشت: این تجهیزات ورزشی به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ ورزش همگانی و نشاط مددجویان و مجموعه زندان‌ها راه‌اندازی شده است.

وی افزود: ورزش بخشی از فرهنگ جامعه است و تقویت آن سلامت روحی و جسمی افراد را تأمین می‌کند که سیاست‌های سازمان زندان‌ها مبنی بر توسعه ورزش و پر رنگ کردن نقش ورزش به عنوان عامل مؤثر در پویایی و نشاط مجموعه زندان‌هاست.

شمس‌آبادی یادآور شد: ورزش در زندان علاوه بر فواید جسمانی و روانی، در طول دوران تحمل کیفر سبک و شیوه رفتار زندانی را متحول می‌سازد.

وی تصریح کرد: در تمامی جوامع بشری به تعمیم و گسترش امر ورزش و تربیت بدنی تأکید فراوانی شده و فرد، خانواده و اجتماع را به سمت رشد و تعالی سوق می‌دهد.

رئیس اداره فرهنگی تربیتی زندان‌های خراسان شمالی با اشاره به اینکه بین سلامت عقل و جسم رابطه مستقیمی وجود دارد، گفت: زمانی افراد قادر به تصمیم‌گیری صحیح و اصولی هستند که از سلامت کامل جسم و روح برخوردار باشند و انسان کامل کسی است که بین جسم و روان، توازن و هماهنگی مطلوبی برقرار کند.

وی اظهار داشت: زمانی این توازن و هماهنگی انجام می‌گیرد که توجه‌ای ویژه به امر تربیت‌بدنی، ورزش و تفریحات سالم داشته باشیم.

دبیر کمیته کاهش آسیب زندان‌های خراسان شمالی از ورزش به عنوان یک مقوله مهم در امر اصلاح و تربیت زندانیان یاد کرد و گفت: علاوه بر ورزش‌های همگانی و صبحگاهی که در سطح زندان‌های استان خراسان شمالی انجام می‌شود مسابقات ورزشی نیز بین اندرزگاه‌ها و مددجویان سطح زندان‌های استان برگزار و مددجویان واجدالشرایط به مسابقات ورزشی کشوری اعزام می‌شوند.

شمس‌آبادی از آمادگی تیم فوتسال مددجویان زندان‌های این استان برای شرکت در مسابقات کشوری به میزبانی استان خوزستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی ضمن تقدیر از نگاه مثبت و شهروند مدارانه اعضای شورای شهر و شهرداری بجنورد به مددجویان زندان‌ها و اهدای وسایل ورزشی به ارزش ۵۰ میلیون ریال به زندان، این اقدام شایسته را ستود.

دبیر کمیته کاهش آسیب زندان‌های خراسان شمالی، بهینه‌سازی اوقات فراغت و تقویت روحیه را از رویکردهای مثبت ورزش همگانی دانست که اشاعه آن سبب تغییر تفکر و ترویج اخلاق حسنه و همزیستی مسالمت‌آمیز در بین زندانیان می‌شود.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول