اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی خبر داد:

برگزاری ورزش صبحگاهی در زندان‌های آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی گفت: ورزش صبحگاهی در زندان‌های این استان به صورت اجباری برگزار می‌شود.

برگزاری ورزش صبحگاهی در زندان‌های آذربایجان غربی
جبار باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: برگزاری ورزش صبحگاهی به مدت نیم ساعت برای همه زندانیان به صورت اجباری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این دستگاه است که به طور مستمر با هدف بازپروری زندانیان اجرا می‌شود.
وی افزود: تهیه امکانات ورزشی از جمله وسایل ورزشی پارکی در هواخوری بندها، راه‌اندازی تور والیبال، فوتبال، گل کوچک، تنیس و ... در هواخوری بندها از جمله برنامه‌های این دستگاه در حوزه ورزش است.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی والیبال، فوتسال، تنیس روی میز، ورزش‌های بومی و ... در سطح شهرستان، استان و کشور از برنامه‌های دیگر اداره کل زندان‌ها برای حضور یافتن زندانیان در عرصه ورزش است که این مسابقات هر سال بین مددجویان، پرسنل مرد و زن و کارکنان وظیفه برپا می‌شود.
وی به تداوم فعالیت‌های مذهبی در نهادهای زیرمجموعه اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد اقامه نماز و هیئت محبان اهل بیت یکی دیگر از فعالیت‌های فرهنگی است، از طرف دیگر به صورت روزانه نماز جماعت در همه زندان‌ها دایر می‌شود حتی در بعضی زندان‌ها نماز صبح هم به جماعت خوانده می‌شود.
جباری ادامه داد: در همه هفته‌ها، سه‌شنبه و پنج‌شنبه مراسم‌های قرائت ادعیه به طور منظم با حضور مددجویان برگزار می‌شود تا زندانیان با شرکت در این مراسم‌ها برای رشد فکری و معنوی خود بیش از پیش تلاش کنند و خود را برای زندگی سالم آماده کنند همچنین در ماه محرم دسته‌های عزاداری نیز تشکیل می‌شود.
باقری به گسترش کتابخانه‌های زندان‌های آذربایجان غربی هم اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها گسترش کتابخانه‌های زندان‌ها و زیرپوشش بردن کتابخانه‌های به عنوان کتابخانه ملی است همچنین استاندارد کردن کتابخانه‌ها هم یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام است.
مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی اظهار داشت: تاکنون کتابخانه هفت شهرستان به عنوان کتابخانه عمومی معرفی شده و ساخت بقیه کتابخانه‌ها نیز در دست اقدام است.
 وی ادامه داد: از طرف دیگر برگزاری مسابقات کتابخوانی نیز یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های در دست اقدام این اداره کل است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول