اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت 91

سیزدهمین سمینار ملی مهندسی «سطح » در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده شیمی دانشگاه تبریز گفت: سیزدهمین سمینار ملی مهندسی «سطح» به صورت مشترک توسط گروه مهندسی مواد دانشکده فنی مهندسی مکانیک و گروه شیمی فیزیک دانشکده شیمی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

سیزدهمین سمینار ملی مهندسی «سطح »  در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، میرقاسم حسینی گفت: سیزدهمین سمینار ملی مهندسی «سطح» به صورت مشترک توسط گروه مهندسی مواد دانشکده فنی مهندسی مکانیک و گروه شیمی فیزیک دانشکده شیمی دانشگاه تبریز و به اعتبار انجمن علوم و تکنولوژی سطح ایران 24 تا 26 اردیبهشت 91 برگزار می‌شود.

وی افزود: محورهای مورد بحث این سمینار را آبکاری الکتریکی و الکترولس، پوشش‌کاری پاششی، رسوب فیزیکی و شیمایی بخار، غوطه‌وری گرم و پوشش‌کاری در فاز مذاب و جامد، پوشش‌کاری تبدیلی، عملیات سطحی، پوشش­های نفوذی، لایه‌های نازک و فیزیک سطح، فناوری نانو در مهندسی سطح و پوشش‌کاری، ایمنی، بهداشت و جنبه‌های زیست‌محیطی در صنایع آبکاری و مهندسی سطح، ارزیابی و بررسی کیفیت سطوح، سایش، تریبولوژی و مکانیک تماس، روش­های نوین آنالیز سطوح  ذکر کرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این سمینار گفت: امروزه کمتر ساخته بشری را می­توان یافت که عملیات سطحی یا پوشش‌دهی در سطح آن انجام نشده باشد، قطعات و مصنوعات با سطح خود با دنیای اطراف خود در تماس هستند و اندر کنش این سطوح و اطراف موضوع بیشتر تحقیقات در زمینه فنی و مهندسی است.

حسینی افزود: بنابراین اهمیت مهندسی سطح در فناوری­های روز دنیا برای مهندسان و دانشمندان پوشیده نیست و بر همین اساس این سمینار هر سال به همت دانشگاه­های کشور و انجمن علوم و تکنولوژی سطح برگزار شده و دستاوردهای آن موجب تعالی علمی و فنی کشور می‌گردد.

وی گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سمینار می­توانند به  آدرس دانشگاه تبریز ـ دانشکده شیمی ـ دفتر سیزدهمین سمینار ملی مهندسی سطح مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 3292714-0411 و  دورنگار:3292715-0411 ، رایانامه: 13issst@tabrizu.ac.ir و وبگاه:http://issst13.tabrizu.ac.ir در تماس باشند.

دبیر سیزدهمین سمینار ملی مهندسی سطح با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش­بینی شده در طول برگزاری این سمینار اظهار داشت: در طول روزهای برپایی سمینار برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه­های تخصصی مهندسی سطح و ارائه سخنرانی­های کلیدی توسط محققان برجسته از داخل و خارج کشور در نظر گرفته شده که برنامه‌های آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ح30

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول