اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گردهمایی ائمه جماعات و با حضور استاندار قم صورت گرفت

تقدیر از سال‌ها تلاش قرآنی و تبلیغی حجت‌الاسلام قرائتی

خبرگزاری فارس: در گردهمایی ائمه جماعات و دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان و با حضور استاندار قم، از یک عمر تلاش و خدمات قرآنی و تبلیغی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی تجلیل شد.

تقدیر از سال‌ها تلاش قرآنی و تبلیغی حجت‌الاسلام قرائتی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی استاد قرائتی، اخلاص، تواضع و فروتنی را از مهم‌ترین این ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی این استاد برجسته اخلاق و چهره موفق قرآنی دانست و تصریح کرد: وجود ایشان به عنوان مبلغی بزرگ برای آیین مقدس اسلام، مایه خیر و برکت در عرصه‌های روشنگری و تبلیغ آموزه‌های دینی و قرآنی است.

وی با بیان اینکه استاد قرائتی مبتکر و ارائه‌کننده یک شیوه جدید و منحصربه‌فرد در امر تبلیغ است، افزود: مطالب ارائه شده از سوی وی با بهره‌مندی از نفوذ کلام، صراحت لهجه و نکات طنز و دلنشین، همواره از یک جذابیت، گیرایی و اثربخشی فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و با استقبال چشمگیر توده‌های مردم و مخاطبین خاص همراه شده است.

موسی‌پور از فریضه نماز به عنوان بهترین وسیله برای رسیدن به قرب به خدا و طریق بندگی الهی یاد کرد و گفت: نماز واقعی سوق‌دهنده جامعه به سمت پاکی‌ها، کمالات و خوبی‌ها است.

وی لزوم پرداختن به فلسفه و روح واقعی نماز را یادآور شد و خاطر نشان کرد: شایسته و زیبا است که به موازات توجه و برنامه‌ریزی برای ظواهر نماز، زنده کردن فلسفه، روح و آثار و برکات فردی و اجتماعی نماز نیز مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.

استاندار قم با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه توسعه و ترویج نماز در استان قم گفت: خوشبختانه بر اساس برنامه ریزی انجام شده، نماز جماعت با شکوه و پررونق در همه دستگاه‌های اداری، مراکز عمومی، دانشگاه‌ها و مدارس استان اقامه می‌شود و البته شایسته شأن و جایگاه معنوی قم نیز غیر از این نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور به حمایت‌های ویژه از مساجد استان در سال‌های اخیر اشاره کرد و از اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تجهیز مساجد استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در سفر به بخش‌ها و مناطق محروم شهر تجهیز و تامین نیازهای مساجد مدنظر قرار گرفته و اعتبار لازم برای احداث خانه عالم در روستاهای دارای شرایط استقرار روحانی منظور شد.

وی با اشاره به ساخت چندین باب مسجد در منطقه پردیسان افزود: در طول چند سال اخیر کمک‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی مناسبی در زمینه ساخت و کمک به احیا و رونق فعالیت‌های فرهنگی مذهبی در سطح مساجد، کانون‌ها و مراکز فرهنگی وابسته به مساجد استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول