اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم خبر داد

اهدای 10 هزار جلد قرآن و مفاتیح به مساجد در دهه فجر

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم از اهدای 10 هزار جلد قرآن و مفاتیح به مساجد و هیئت‌های مذهبی در دهه فجر خبر داد.

اهدای 10 هزار جلد قرآن و مفاتیح به مساجد در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های سازمان تبلیغات اسلامی قم، گفتمان اندیشه سیاسی و گفتمان انقلاب است که با هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش استان قم برنامه‌هایی در مدارس استان در طول دهه فجر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نقش هیئت‌های مذهبی در حدوث و بقای انقلاب اسلامی ابراز داشت: در همایشی با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران از هیئت‌های مذهبی و سخنورانی که در تداوم انقلاب نقش داشتند تجلیل می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم همچنین از برگزاری جشن انقلاب در تعدادی از مساجد استان خبر داد و افزود: 60 مسجد به عنوان محور انتخاب شدند که این تعداد به جز روحانیون مستقر در روستاهای محل استقرار است.

وی در ادامه از برگزاری محافل انس با قرآن کریم در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: در این ایام 10 هزار جلد قرآن و مفاتیح در اختیار مساجد و هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرد.

نجاریان‌زاده ادامه داد: همچنین شبکه رسمی مساجد در این دهه افتتاح خواهد شد که 26 مسجد در استان قم به صورت پایلوت انتخاب شده و رایانه به آنها اختصاص داده شده است.

وی همچنین عنوان کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی، هشت خانه عالم در روستاهای قم افتتاح خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه آنچه می‌تواند انقلاب را در ذهن مردم ماندگار کند، هنر است بیان کرد: هنر می‌تواند در خدمت انقلاب اسلامی قرار بگیرد و پیشنهاد می‌شود در حوزه محتوایی این کار صورت گیرد.

وی شعر انقلاب را یکی از برنامه‌های هنری در این راستا عنوان کرد و افزود: اگر می‌خواهیم فرهنگ انقلاب ماندگار شود باید از ابزار شعر و طنز بهره بگیریم و پیام انقلاب را به نسل جوان برسانیم.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول