اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان خبر داد

ثبت نام 12800 دانش‏آموز و فرهنگی سمنانی در طرح حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اعلام کرد: 12 هزار و 800 نفر دانش‏آموز و فرهنگی در این استان تاکنون در طرح حفظ قرآن ثبت‌نام خود را قطعی کرده‏اند.

ثبت نام 12800 دانش‏آموز و فرهنگی سمنانی در طرح حفظ قرآن
محمد بنائیان‏سفید امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: ثبت‌نام داوطلبان دانش‏آموز و فرهنگی در سمنان در طرح حفظ قرآن، بیش از سهمیه پیش‏بینی شده برای استان سمنان است.

وی تاکید کرد: سهمیه آموزش و پرورش استان سمنان در بخش دانش‏آموزی، 16 درصد بود که چیزی قریب به 16 هزار نفر می‏شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: برای کارکنان و معلمان نیز چهار درصد سهمیه پیش‏بینی شده بود که شامل 3 هزار و 600 نفر می‏شد.

بنائیان‏سفید بیان کرد: به علت اینکه فرهنگیان و دانش‏آموزان در سامانه پیش‏بینی شده برای این طرح نتوانستند به خوبی روند ثبت‌نام را اجرایی سازند، تاکنون تنها اطلاعات 12 هزار و 800 نفر وارد سامانه شده است.

‏مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با قدردانی از وزیر آموزش و پرورش در اجرای طرح تحول بنیادین نظام آموزشی افزود: در طرح تحول بنیادین، گام اساسی از سوی وزیر آموزش و پرورش برداشته شد.

وی یادآور شد: در ستاد تحول بنیادین به شخصه شاهد بودم که در دو سال اخیر کارهای مهمی صورت گرفته است چرا که تصویب این اسناد کار بسیار مشکلی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام، 14 ماده درباره سیاست‏های کلی تحول بنیادین آموزش و پرورش به تصویب رسید و در شورای‌عالی آموزش و پرورش نیز حدود 40 جلسه برای این منظور برگزار شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این اقدامات سابقه‏ای نسبت به سال‏های گذشته نداشت و مصوبه رئیس جمهوری نیز در اسناد راهبردی و تحولی در شورای آموزش و پرورش اخذ شده است.

بنائیان‏سفید ادامه داد: علاوه بر این، طرح تحول بنیادین در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و با عنایت به اشرافیتی که اعضا به اسناد داشتند، ریز مباحث در این شورا و شورای‌عالی آموزش و پرورش مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: این طرح بیش از 24 جلسه در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی وقت برد و از سند جامع علمی کشور نیز که برای آن 12 جلسه فرصت گذاشته شده بود، زمان بیشتری به تصویب این طرح اختصاص یافت.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول