اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چانه‌زنی بر سر افزایش 30 تومانی شیر

افزایش قیمت شیر در اردبیل مسکوت ماند

خبرگزاری فارس: به دنبال پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش 30 تومانی قیمت شیر و مخالفت سازمان صنعت، تجارت و معدن، نرخ‌گذاری جدید در مورد شیر مصرفی مردم در اردبیل تا دو هفته آینده مسکوت ماند.

افزایش قیمت شیر در اردبیل مسکوت ماند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه تنظیم بازار استان اردبیل که پیش از ظهر امروز در استانداری اردبیل برگزار شد استاندار اردبیل اظهار کرد: برای ارزیابی و آنالیز دقیق قیمت تولید شیر، عرضه و بسته‌بندی و توزیع آن باید ظرف دو هفته آینده به صورت دقیق انجام شده و با طرح در کمیسیون تنظیم بازار نرخ شیر خام و افزایش احتمالی  قیمت شیر مصرفی اعلام شود.
صابری اضافه کرد: تعدادی از متولیان امر با مراجعه حضوری ‌یا بررسی و ارزیابی کارشناسی وضعیت تولید شیر در استان، واحدهای جمع‌آوری شیر خام، کارخانجات و مجموعه‌های بسته‌بندی به صورت دقیق و با نرخ‌های در نظر گرفته شده را مورد توجه و ارزیابی قرار می‌دهند تا در جلسات بعد وضعیت افزایش قیمت یا ثبات قیمت را داشته باشیم.
وی تعطیلی واحدهای گاوداری شیری را مربوط به افزایش قیمت ندانست و گفت: اغلب این واحدها به دلیل ضعف مدیریت تعطیل شده‌اند که ضرورت دارد در صورت احیا و فعالیت مجدد آنها مدیریت واحدها و کارخانه‌ها توانمند شود.
 
افزایش قیمت تا پایان سال ممنوع
استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به درخواست افزایش نرخ ناوگان حمل و نقل سیمان گفت: همه افزایش‌ها در حمل و نقل بار و مسافر در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اعمال شده و من استاندار در سال جاری با هیچ افزایش نرخی در حمل و نقل بار و مسافر موافق نیستم.
صابری ادامه داد: هیچ اتفاقی در افزایش هزینه‌های حمل و نقل بار و مسافر نیفتاده که بخواهیم به یک باره 15 تا 20 درصد نرخ‌ها را افزایش دهیم چرا که همه عوامل افزایش‌دهنده حمل و نقل در بسته‌های حمایتی مدنظر قرار گرفته و اعمال شده است.
وی هرگونه افزایش قیمت را در روزهای پایانی سال و در آستانه انتخابات با هدف سوء استفاده برخی افراد و جریان‌ها ناثواب دانست و گفت: به نظر می‌رسد سوخت کمترین اثرگذاری را در افزایش قیمت‌ داشته است چرا که همچنان دولت با بسته‌های حمایتی از بخش حمل و نقل حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.
این مسئول بیان کرد: ما کارگزار دولت هستیم و حق هیچ‌گونه افزایش نرخی را تا پایان امسال نداریم.
وی افزود: بهتر است در این 2.5 ماه پایانی سال نیز عجله‌ای در این کار نداشته باشیم و سال آینده در یک فرصت مناسب نرخ‌گذاری‌های جدید را انجام دهیم.
این مسئول هرگونه تصمیم‌گیری در مورد نرخ خدمات گردشگری را نیز مربوط به تصمیم اعضای شورای امور اقتصادی اعلام کرد و گفت: اگر مشکلات و ایرادی نیز در این زمینه وجود داشته باشد باید در آن جلسه مطرح کرد و در آن مورد تصمیم‌گیری شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول